Dammig pålle!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Zab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 405
Sv: Dammig pålle!

:rofl: låter kul.. hade vart roligt att vänja hoom vid det, meen.. eh..
undrar vad papa säger om jag drar med dammsugren ut.. :angel: är det nån speciell sort?

jag brukar använda den damsugaren vi hade förut, en vanlig med andra ord, funkar jätte bra!

första gången var pålle så rädd att han stod och skakade, men still stog han!

Kanske om jag nån gång blir desperat här ute i skogen där ingen ser mig.... x) Just nu har jag precis börjat med en masa annat, känns dumt att slänga in ''dammsugningstillvänjning'' mitt i allt det.. x)
Men jag ska komma ihåg tipset:P

Det där finns det ju världens bästa lösning på,,,
DAMMSUG hästen!:idea:
Då slipper du ha en dammig/skitig häst, det är helt kanon,
har en större typ av Super Dandy, med den följer två borstar,den grövre som är som en gummikarda är helt kanon, den ger samtidigt hästen massage o du får bort ALLT damm,, har haft dessa dammsugare i säkert 10 år vid det här laget o skulle inte klara mig utan....
Vad kostar den större modellen som du har?

Den bäste lösningen är väl ändå att skaffa en gul-brun-grå häst då syns inte smutset & dammet :angel::D

hm.. kostar bara 70 spänn med blondering i affären.. :angel:

jag dammsuger oxå mina, me en vanlig dammsugare, funkar kanon

när min häst är dammig brukar jag ta lite vatten på en trasa så den blir fuktig, men bara fuktig! Och dra över henne, det typ suger åt sig dammet och funkar super! :banana:

Har med funderat på det ibland när man ändlöst borstar och borstar på en lerig häst! Håremmen är blank och fin men lyfter man på vinterpälsen är det som ett tjockt lager med lerpartiklar. Kommer ihåg förra våren (man ska ju inte tvätta en utehäst för mycket), då blev det som lerkaka inne vid huden på rumpan vid regn. Han går otäckad allt som oftast.

Men det tar emot att dammsuga hästen, faktiskt.
Hoppas på kyla och snö snart istället!

Jag kör med ryktskrapan på min, då lossnar oerhörda mängder lera och stöv. Sen är det "bara" att borsta av med mjuk borste. Min är inte så långhårig som din så det kanske inte funkar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en ponny vars huvuduppgift är att vara sällskap till min ridhäst. Han rids även av min dotter några dagar per vecka, och...
2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: mily
·
H
Hästmänniskan I stallet där jag har min häst har det nyligen uppkommit problem med underlaget i ridhuset. Hela vintern har varit relativt mild, och...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: hejjaSVAMPBOB
·
Utrustning Mor min är på jakt efter ett utetäcke att lägga på stoet vid behov under vintern. Tex om hon ska ut efter middagen (då ute ca...
Svar
4
· Visningar
1 649
F
Hästvård Vår ponny är ej klippt, då jag tycker att vi inte använder henne på så sätt att hon skulle behöva klippas. Hon rids ut cirka 4 gånger...
2
Svar
30
· Visningar
3 454
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka