Dåligt mörkerseende?

E

elronne

Jag tror att min häst ser dåligt i mörkret?
En kväll när jag gick upp till hagen så ropade jag på hästarna, alla kom utan min stackare. Vi har "två hagar i en" så det är en ganska liten öppning till den andra...
Som sagt alla kom utan min, han bara sprang runt och gnäggade stackarn. Veterinären har gjort ett syntest på honom, fast han sa att det var lite för ljust där vi var.
Han är ganska tittig när det är mörkt och man rider, fast det kan ju alla hästar vara iofs.

Jag har en häst som tror att hon inte kan hitta grindhålet om hon inte tas in först. Springer runt och gnäggar som en toka fast grinden är öppen och rakt under mulen på henne. Tror nog att det kan ara ngt liknande med din.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 768
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 966
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar