Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Men hur vet du att Mamman inte reagerade då och satte fart när hon såg att 2-åringen inte lyssnade?

Nej, antagligen släpptes inte hunden fram och antagligen hindrades den inte från att bita 2-åringen.

Uppenbarligen så hann de inte hindra 2-åringen från att rusa fram... 2-åringar är inte sniglar, det går undan...

Jag är inte dum i huvet, men hinner dom fråga hunden och dom hinner få ett svar innan ungen ruser fram så bör dom också ha kunnat hålla i ungen tills hunden gått förbi för att vara på den säkra sidan att den inte rusar fram.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Nu får du ge dej, vad har jag skrivit att hundägaren är utom allt ansvar? Jag vet inte ens hur vägen dom gick på såg ut, om det ens gick att komma undan ungen och det vet inte du heller.

Sant, med det har ju inget att göra med att du inte nämner något om hundägarens förmåga att ligga steget före och undvika en situation, det är bara föräldrana som har det ansvaret enlig dig.

Jag tror det skulle ta mig en sekund att ta tag i min hunds halsband /nackskinn, lyfta honom och hålla fast honom så han inte kunde bita något litet barn...
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Å andra sidan så nämner du sällan förälderns förmåga att också ligga steget före ( om vi nu ska anta att det gick till så som aftonbladet skriver ). Det är en himla svår fråga rent generellt och just i detta fall känns det som om alla blev förlorare och jag tycker synd om samtliga.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Jag är inte dum i huvet, men hinner dom fråga hunden och dom hinner få ett svar innan ungen ruser fram så bör dom också ha kunnat hålla i ungen tills hunden gått förbi för att vara på den säkra sidan att den inte rusar fram.

Eh? Har jag helt missuppfattat detta?
Det var en 7 åring och en 2-åring med en Mamma 10 m bort?
Ska vi gissa att 7 åringen frågade, medans 2-åringen satte fart mot hunden samtidigt som Mamma accelererade från sina 10 m?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Å andra sidan så nämner du sällan förälderns förmåga att också ligga steget före ( om vi nu ska anta att det gick till så som aftonbladet skriver ). Det är en himla svår fråga rent generellt och just i detta fall känns det som om alla blev förlorare och jag tycker synd om samtliga.

Det är ju återigen samma svar som du fick tidigare, naturligtvis ska en föräldrer ligga steget före, men det ska väl en hundägare oxå och det är ju det jag frågar Miloni om, varför det bara är föräldern som ska ligga steget för och inte även hundägaren?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Givetvis ska båda parter förekomma en olycka, självklart och absolut!!

Usch nej nu ska jag nog klappa om min goa hund, pussa min sovande dotter och hoppas att något liknande aldrig aldrig någonsin händer för oss :/
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Om du tror att du kommer att kunna ligga ett steg före ditt framtida barn 24/7 så lever du i en drömvärld. Särskilt om du är ute och går med två barn som i detta fall och ska ligga ett steg före båda barnen. Som har olika impulser...

Vi vet faktiskt inte hur situationen såg ut. Det kan mycket väl vara så att mamman faktiskt brast i sin uppmärksamhet.

Det kan också vara så att de gick längs ett stråk som kändes säkert från denna hund och därför kunde hon låta barnet gå lite friare en stund. Hunden och ägaren kan ju ha dykt upp plötsligare än hon räknat med.

Visst de hann och fråga...kanske på vägen fram mot att ta sitt barn men att hon inte hann ända fram.

Vi som sitter här vet inte för ingen av oss var där. Det är väldigt lätt att tro sig veta hur man skulle göra i en situation man inte själv har erfarenhet av.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Det är ju återigen samma svar som du fick tidigare, naturligtvis ska en föräldrer ligga steget före, men det ska väl en hundägare oxå och det är ju det jag frågar Miloni om, varför det bara är föräldern som ska ligga steget för och inte även hundägaren?

Om du testar att läsa vad jag skriver, vilket du uppenbart har otroligt svårt för, så skriver jag hela tiden att båda har ansvar. I just denna situationen vet ingen av oss vad som exakt hände så ingen kan skylla enbart på ägaren eller enbart på föräldern. Men som sagt, ta en kurs i läsning och läs vad jag skriver.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Sant, med det har ju inget att göra med att du inte nämner något om hundägarens förmåga att ligga steget före och undvika en situation, det är bara föräldrana som har det ansvaret enlig dig.

Jag har hela hela hela tiden skrivt att hundägare också har ansvar, aldrig skrivit annat så ge dej liksom. Eller testa att läsa som sagt.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Om du tror att du kommer att kunna ligga ett steg före ditt framtida barn 24/7 så lever du i en drömvärld. Särskilt om du är ute och går med två barn som i detta fall och ska ligga ett steg före båda barnen. Som har olika impulser...

Jag har inte skrivit någonstans att jag aldrig kommer att misslyckas eller att jag alltid kommer göra allting perfekt? Har jag gjort det eller? Jag har skrivit klart och tydligt att olyckor händer.

Men tanken är att alltid alltid alltid ligga före allting, precis som man måste med hästar och hundar och när man kör bil. Man måste ligga steget före för att förhindra olyckor.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Om du testar att läsa vad jag skriver, vilket du uppenbart har otroligt svårt för, så skriver jag hela tiden att båda har ansvar. I just denna situationen vet ingen av oss vad som exakt hände så ingen kan skylla enbart på ägaren eller enbart på föräldern. Men som sagt, ta en kurs i läsning och läs vad jag skriver.

Faktiskt så ser jag inte att du skrev att båda parter ska ligga steget före och förekomma ev. olycka... har du lust att visa vart du skriver det?
Men jag ber om ursäkt om jag missade det...

Jag hittade dock inläggen om att du tycker ungar borde vara kopplade och föräldrar får skylla sig själva om barnen blir bitna... dock inget om att hundägare får skylla sig själva om deras ostabila hundar biter barn?

Du kanske ska läsa själv vad du skriver och sen göra en sammanfattning vad du egetligen menar?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Jag har hela hela hela tiden skrivt att hundägare också har ansvar, aldrig skrivit annat så ge dej liksom. Eller testa att läsa som sagt.

Samt att du skriver att barn ska hållas kopplade och att man som förälder får skylla sig själv om barnet blir ihjäl bitet, så vart exakt ligger hundägarens ansvar?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Du vill hitta fel i varenda mening jag skriver och vill övht inte läsa det jag ens skriver utan hittar på eget och hakar upp dej på vissa ord så jag lägger ner att skriva med dej, ingen ide.

Jag skriver samma saker om och om igen och du upprepar frågorna som en trasig skiva liksom, vart vill du komma? Att jag är för aggressiva hundar och att jag skyllar allt på föräldrarna? Är det de du vill att jag ska skriva eller?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Tycker du vänder kappan efter vinden lite...

Ena stunden skriver du att du tycker att föräldrar gott kan ha koppel på sina ungar så händer inte sånthär. Sen när du får en frågan om koppel på ditt eget barn ändrar du dig och skriver att du kommer att ligga steget före. När du får en motsyn på det mjuknar du till att visst kan du misslyckas..ja det är i dessa misslyckanden olyckorna händer. Du kan alltså också bli denna mamma. Ändå har du faktiskt gått rätt hårt åt mamman som du anser inte skötte sin uppgift utan att veta något om henne eller mer om situationen än du läst i aftonbladet.

Alla inblandade i denna situation mår garanterat väldigt dåligt och tar på sig en massa skuld. Ska då okända människor tycka till höger och vänster utan saklig kunskap. Det kan vara vems fel som helst det kan också vara en olycka som ingen kunde förutspå eller förhindra.

Du skriver nu ja att olyckor kan hända men så tycker jag inte att det har låtit från början i dina innlägg.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Tycker du vänder kappan efter vinden lite...

Ena stunden skriver du att du tycker att föräldrar gott kan ha koppel på sina ungar så händer inte sånthär. Sen när du får en frågan om koppel på ditt eget barn ändrar du dig och skriver att du kommer att ligga steget före.
Gör jag verkligen inte, kan jag inte hålla koll på ungen får den väl ha koppel då, men förhoppningsvis behövs väl inte sånt. Ändrar mej inte alls. Jag anser fortfarande att kan inte föräldrar ligga steget före ungen så är koppel bättre än att olyckor händer för att man inte har koll.

När du får en motsyn på det mjuknar du till att visst kan du misslyckas..ja det är i dessa misslyckanden olyckorna händer. Du kan alltså också bli denna mamma. Ändå har du faktiskt gått rätt hårt åt mamman som du anser inte skötte sin uppgift utan att veta något om henne eller mer om situationen än du läst i aftonbladet.
Det där har jag skrivit hela tiden att jag går efter vad som stod i aftonbladet, kom inte och påstå att jag inte har skrivt det.

Alla inblandade i denna situation mår garanterat väldigt dåligt och tar på sig en massa skuld. Ska då okända människor tycka till höger och vänster utan saklig kunskap. Det kan vara vems fel som helst det kan också vara en olycka som ingen kunde förutspå eller förhindra.
Ja och? Jag har inte skrivt någonstans att det här och det här hände. Jag går som jag skrivt många gånger att vad som står om händelsen.

Du skriver nu ja att olyckor kan hända men så tycker jag inte att det har låtit från början i dina innlägg.

Nej du tycker inte det nej, men jag har skrivit hela tiden att olyckor är olyckor. Men som sagt, vill man att någon ska ha fel så spelar det ingen roll vad man skriver. Så det är ingen ide.

Precis som du som skriver att jag slänger massa skit på barnfamiljer, är ju fasen det jag inte gör, kan knappast påstå att du läser vad jag skriver heller.
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Vette f*n om inte en stor del av ansvaret för att det finns så pass många mentalt kassa hundar som hugger på blodigt allvar för ingenting ligger på uppfödarna som verkar para vad för mentalt skit som helst nu för tiden oavsett ras.
.

För att vi ska slippa det krävs det att det sätts rejäla krav på uppfödare i kombination med att folk får upp ögonen för att JA, hundar har olika egenskaper, och NEJ, en uppfostran kan inte ta bort alla brister i mentalitet som en hund kan ha.

Hunden blir inte vad man gör den till, hunden blir vad den uppfostras till i KOMBINATION med de egenskaper den bär med sig.

(Sagt som ett medhåll till ditt inlägg)
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Nja..det verkar inte riktigt som du läser helt rätt i det jag menar..

I det andra citatet du citerar efter mig så säger du att du bara hänvisar till det som står i aftonbladet och det är ju EXAKT det jag också säger att du gör... men det jag menar som du inte förstår är ju att informationen är knapphändig och att spekulationerna om vems fel det är går utanför den information som står. Förstår du vad jag menar nu?
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Sen får du hemskt gärna citera och ifrågasätta mig i det jag skrivit men jag gillar INTE att du plockar sönder det jag skriver mening för mening och disikerar texten. Den förlorar då helt sin innebörd och hela budskapet går förlorat. Det är inte så man citerar en text..så gör endast skvallerpressen när de vill vinkla vad kändisar säger för att sen ha ryggen fri.

Jag ber dig istället att citera och svara på budskapen i sin helhet.:)
 
Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!

Du vill hitta fel i varenda mening jag skriver och vill övht inte läsa det jag ens skriver utan hittar på eget och hakar upp dej på vissa ord så jag lägger ner att skriva med dej, ingen ide.

Jag skriver samma saker om och om igen och du upprepar frågorna som en trasig skiva liksom, vart vill du komma? Att jag är för aggressiva hundar och att jag skyllar allt på föräldrarna? Är det de du vill att jag ska skriva eller?

Varför skulle jag vilja hitta fel eller vilja att du ska skriva att du är för agressiva hundar?

Jag utgår från det du skriver och frågar hur du menar och vad du menar..

Du skriver att du anser att hundägaren har ansvar för sin hund, samtidigt som du skriver om att ha koppel på barn.

Föräldrar ska ligga steget före, men inget om hundägares förmåga att undvika situationer?

Jag frågar om du tycker vi ska ha ostabila hundar i samhället och du tycker att föräldrar får skylla sig själva om deras små barn går fram till en främmande hund.

Jag har fortfarande ståndpunkten att har man en osäker/aggresiv hund så ser man till att inte sätta den i situationer där det kan sluta med en olycka, att det är hundägarens ansvar att se till att hunden inte utsätts för stress och situationer som kan sluta som tex denna, ett barn svårt biten och att hunden blir avlivad.
Jag tycker att munkorg är en billig livförsäkring för en hund som är osäker, för hur vi än vrider på det så finns det oansvariga/korkade/dumma/okunniga/titta bort/trötta föräldrar som faktiskt inte just då, just där hade koll på sitt barn.
Och vill det sig olyckligt då så får hundägaren leva med att hunden skadat/dödat ett barn och dessutom förlorat sin hund.
Krasst, men så är det i samhället.

Hade vi levt i den Rosa fluff världen, så hade alla barn och vuxna vetat att man inte går fram till främmande hundar och alla hundägare haft gulliga hundar som älskar alla barn, vuxna och hundar..

Så, nu har jag återigen förklarat min ståndpunkt, nu får du gärna kommentera den och vad du tycker, utan att känna dig anklagad, för jag bara undrar hur du menar egentligen.
 

Liknande trådar

Småbarn Ja, imorgon skall vi till min pappa igen. Jag vet inte om ni minns tråden om hans golden retrievrar som är väldigt aggressiva mot barn...
Svar
14
· Visningar
2 082
Senast: Mitten
·
Övr. Hund Följande fanns länkat till via expressen: http://www.kvp.se/nyheter/1.1542939/attaarig-flicka-svart-hundbiten I sammandrag 8-årig...
2
Svar
35
· Visningar
3 032
Senast: Arabizar
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Disen
·
B
Övr. Hund åhh jag måste ösa ur mig lite ..Är det någon mer än jag som blir irriterad på dessa hundägare som tar för givet att bara för att deras...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp