Cyrano de Bergerac till Sverige!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ih Horses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 15 551
Sv: Cyrano de Bergerac till Sverige!

VET du hur många nya inlägg som skrivs här varje dag?
TROR du på fullt allvar att jag läser precis varenda inlägg som skrivs?
GISSA en gång varför det finns en
report.gif
nertill i vänstermarginalen i varje inlägg på hela Bukefalos :idea: (*hint* - den är till för att HJÄLPA moderatorer och admin att hitta olämpliga inlägg)

Någorlunda..kanske jag inte vet alla inlägg...men du kan knappast ha missat en tråd på 19 sidor!!!!:mad:
Och du är så snabb i andra trådar,lustigt att du inte missar dom om det nu skrivs så MYCKET...:angel:

Du får ursäkta men jag håller med en del andra som har tyckt att du är VÄLDIGT snabb i vissa trådar!!

Fast vem tycker egentligen att det är roligt när tråd efter tråd "kapas" och börjar handla om andra saker(starta en egen tråd om det istället!), sk*tsnack(späder verkligen på snacket om 2kärringsida:o:eek:) osv.

:bow: till Ameo och de andra som iallfall fösöker ordna någon reda i den ibland förvirrade hönsflocken:rofl::angel:

kl

Tillbaka till hingsten det handlar om i tråden, ni som har sett avkommor, har ni sett både grova och ädlare avkommor? Jag inser att han ej själv är superädel, men "normalädla" avkommor, eller har ni sett någon väldigt grov också? Jag tyckte avkomman på filmen såg relativt lätt och ej så lång även om han nu bara var 3 år. Han verkar ge mycket gott temperament av det lilla jag hört om honom, och det ihop med hoppförmåga + hyfsade gångarter till avkommorna är ju väldigt bra. Mitt sto är själv en rejäl bit, hon har nu haft 2 avkommor, och hos dem verkar hennes fullblodsinslag i 3:e led, vilket man inte kan ana sig till hos henne, förärvas, så skulle Cyrano bli godkänd här så finns han helt klart med på nästa års lista för min del.

Cyrano är ju själv 45% fullblod, så isåfall skulle avkomman ligga rätt högt i blod!

Jo, det var därför jag blev intresserad. Hittills har jag använt hingstar med hög fullblodsprocent med gott resultat, hingstarna har själva också varit ganska ädla. Två avkommor är inte nog att säga hur avkommorna blir från ett sto, jag får väl se hur den tredje blir och blir den i typ som de andra två så vågar jag nog ta en hingst som själv inte är "superädel" men har mycket fullblod i sig.

Fast vem tycker egentligen att det är roligt när tråd efter tråd "kapas" och börjar handla om andra saker(starta en egen tråd om det istället!), sk*tsnack(späder verkligen på snacket om 2kärringsida:o:eek:) osv.

:confused::confused:

Ja, kan hända ger han ej så bitiga avkommor med ston med fullblod bakom sig...:) ....?

Kanske han är en bra kandidat till min iallafall...måste verkligen titta på de inläggen i början om hur hans avkommor blir en gång till.

Tack Cyllene o allla andra för all kunskap!! Klart ni skall skriva vad ni tycker o tror!!

Camilla

Hur har andra avkommer sett ut i kotorna ? Han har ju inte precis några ändamålsenliga kotor fram för hoppning (väldigt långa och veka) inte så förvånande att just framsenorna rök på honom, tittar man på avkomman Olaf lade in så har den ju också väldigt långa kotor, de är ju inte veka som Cyranos men klart en farlig detalj när det gäller hållbarhet för hoppning blir ju en rejäl påfrestning på senorna i landningsmomentet med så långa kotor.
Har du tänkt på hur andra avkommer har sett ut på den biten ?

Det var lite min fundering också, om det finns ngt samband mellan hans skada och hans extriör?

Skulle vara väldigt intressant om ngn kunde berätta mer om hans avkommor,och hur dom ser ut i underredet...

Nu är det SLUTTJAFSAT i denna tråd!

Låt de inblandade i affären sköta sitt och ägna Er själva åt ERT!
Pajkastningen får ni ta nån annan stans, här vill vi INTE se sånt!

Fast ärligt ameo, det var ingen pajj kastning. Det var ju bara ren sanning som "vissa" tyckte INTE skulle komma fram.

Lägger ner mitt engagemang i denna tråd efter 1 inlägg, då jag ärligt tycker den skötts fel, och jag har inte för avsikt att meddela Gunnar om det.

...och hur menar du att ameo ska kunna VETA vad som är sant och inte :confused:.

Samt, hur ska gemene användare här på buke kunna veta vad som är sant och inte, vem som betett sig illa eller helt rätt?

Och OAVSETT om det är sanningar eller inte så finns det helt enkelt saker som man låter bli att diskutera här, om inte annat så av hänsyn till de inblandade!

Det kan hon inte, men i detta fall tog hon parti med den hon "trodde" hade rätt. Vilket i efterhand har visat sig (inte på Buke) vara helt uppåt väggarna.

Visst kan det vara så, men om ett nick går ut och säger att så här och så här är det, och någon annan vet att det inte är så, då skall det med andra ord inte få diskuteras här eller? Utan att nick 1 skall få skriva sitt och inte bli ifrågasatt angående hur det egentligen gått tillväga. När nu nick 2 vet hur det hela ligger till.

Senast ändrad:

som sagt, vissa saker ska inte diskuteras här och jag har inte tagit parti för någon alls!

Är det något inlägg som inte är bortplockat som borde varit det tycker du?

Jag kan inte se att parti har tagits för någon här. Och jag har INGET med affären att göra ;).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 575
Senast: dobbis
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 231
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 461
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka