Cyrano de Bergerac till Sverige!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ih Horses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 15 551
Sv: Cyrano de Bergerac till Sverige!

Kan bara svara för ägarnas skull, de vill ha honom GODKÄND innan de trumpetar ut att han är här osv.

Godkänns han inte går han nämligen direkt till Frankrike där köparna väntar på kö.

Men med tanke på hur tiden går så sprids det ju, häst-Sverige är ju inte så stort, så nu hade väl jag kanske tyckt det kunnat kvitta. Men det är ju deras val, inte mitt.

Vet hingsten ägare om, vad som diskuteras och berättas här på forumet, egentligen?

Vet hingsten ägare om, vad som diskuteras och berättas här på forumet, egentligen?

Lustigt egentigen, få undrar om Flyinge eller andra hingsthållare/ägare vet vad som diskuteras i trådarna. Framförallt Flyinges hingstar är det ofta väldigt mycket snack om. Dessutom så har det ju mest varit glädjerop att vi får hit Cyrano, så om ägaren ser detta sitter han/hon/den/det/dem nog bara och ler.. Hoppas jag :) Det hade jag gjort
U

De får nog dagliga rapporter av Cyllene efter vad jag hört. Gissa varför det dyker upp bilder och video på avkommor hela tider - och rapporter om hingstens förträfflighet :angel:

M

Jag står för vad jag tycker vad gäller hingstar, och jag är oftast noga med att påpeka att allt jag skriver är min personliga åsikt om jag inte anger annat.

Min sammankoppling med Cyrano är pga att han stått hos oss i Tyskland. Det är en anledning som gör att jag har lätt att skriva om honom, jag har sett honom, sett hans avkommor och ridit dem osv. Men jag diskuterar lika gärna och mycket oftare andra hingstar som faller mig i smaken och har så gjort i ganska många år. Tycker jag en hingst är förträfflig så kan jag gärna skriva det här, sen är det upp till var och en att värdera det jag skriver och ta reda på egna fakta.

Det var inte jag som startade den här tråden, och jag har försökt att hålla det jag skriver rimligt. Jag tjänar inget på att rapportera om honom, jag gör det för att folk verkar vilja veta.

Du får gärna pm:a om du har några frågor eller om du vill berätta vad det är du hört som berör mig. Jag har inte gett några dagliga rapporter till någon. Har faktiskt aldrig pratat om Buke med ägarna. Vi har haft större problem att lösa, som hur man ska få hem hingsten. De flesta verkar uppskatta att någon faktiskt gör sig besväret att fixa en sån här hingst till Sverige, andra verkar mest avundsjuka...

Ha en trevlig kväll!

jag tycker du har framhållit hingsten på helt rätt plan. Väldigt sakligt, men ändå att du gillar honom, och det för mig som relativt nybörjare inom avel är inte så lite:)

Cyrano i höstsolen i tisdags!

Hello,
apology for my bad English.
Mr. Sloothaak and I are the last owners of Cyrano de Bergerac. We wish Cyrano and the new owner in Sweden to much luck with this marvelous Stallion.
I send some pictures which I before the travel to Sweden von Cyrano made. I send also some pictures of its three-year son ConTico (Cyrano de Bergerac - Centesimo (Cento-Lord) - Lancar (Landino-Pilot) - Acord II).
We hope Cyrano get from the Swedish breeders much confidence.
Best regards of Germany

Olaf Rutschek
http://www.springnachwuchs.de

Cyrano de Bergerac

Cyrano_Dorum_01_Kopie_gross.jpg

Cyrano_Dorum_04_Kopie_gross.jpg

ConTico

Film of ConTico
http://www.springnachwuchs.de/ConTico_Dorum07_klein.asf

Con_Tico_Dorum03_Kopie_gross.jpg

ConTico_Sprung.jpg

Jag står för vad jag tycker vad gäller hingstar, och jag är oftast noga med att påpeka att allt jag skriver är min personliga åsikt om jag inte anger annat.

Min sammankoppling med Cyrano är pga att han stått hos oss i Tyskland. Det är en anledning som gör att jag har lätt att skriva om honom, jag har sett honom, sett hans avkommor och ridit dem osv. Men jag diskuterar lika gärna och mycket oftare andra hingstar som faller mig i smaken och har så gjort i ganska många år. Tycker jag en hingst är förträfflig så kan jag gärna skriva det här, sen är det upp till var och en att värdera det jag skriver och ta reda på egna fakta.

Det var inte jag som startade den här tråden, och jag har försökt att hålla det jag skriver rimligt. Jag tjänar inget på att rapportera om honom, jag gör det för att folk verkar vilja veta.

Du får gärna pm:a om du har några frågor eller om du vill berätta vad det är du hört som berör mig. Jag har inte gett några dagliga rapporter till någon. Har faktiskt aldrig pratat om Buke med ägarna. Vi har haft större problem att lösa, som hur man ska få hem hingsten. De flesta verkar uppskatta att någon faktiskt gör sig besväret att fixa en sån här hingst till Sverige, andra verkar mest avundsjuka...
Ha en trevlig kväll!

Som jag har sagt förrut så tycker jag att det är otroligt kul att få hit honom. Det jag tycker är irriterande är din reklam för vissa hingstar. Konstigt att det tillåts, men smygreklam kan göras på många sätt, eller hur?
Jag är inte avundsjuk om du tror det, när det gäller just Cyrano så har jag köpt fryst efter honom redan förra året som jag liggande i Tyskland.
En annan fråga, är det du som har fixat honom till Sverige?

M

om du följt tråden så vet du att så inte är fallet, annars gå tillbaka till sid 2 nr 29!!:smirk:

Tycker det är bra att någon som faktiskt SETT, TRÄFFAT, RIDIT både honom och avkommor yttrar sig, sen måste man ju så klart själv skaffa sig en EGEN uppfattning :idea:. det är vanligare verkar det som att det skrivs spaltmeter om ngt man hört i 5e led...:devil:

Det jag tycker är irriterande är din reklam för vissa hingstar.
M

Visst, där har du en poäng. Ameo håller stenkoll på mig och jag försöker hålla allt på rimlig nivå. Just därför blandar jag mig ytterst sällan in i diskussioner om gångartshingstar nu mera. Jag är helt enkelt inte opartisk där längre. Men det är bara 1 år jag haft min verksamhet, och innan det fick jag skriva om Jens hingstar, så det har varit svårt att dra gränser nu när det plätsligt räknas som marknadsföring. Jag försöker!

Vad gäller hopphingstarna däremot så kan jag göra "reklam" hej vilt, jag har inget med någon hopphingst att göra (än ;) ). Jag är ute på tävlingar i Tyskland och ser många avkommor till hingstar som folk här är intresserade av. Självklart svarar jag då på frågor om dessa. Men de flesta här vet vart jag står vad gäller hoppaveln och vilket blod jag skulle vilja ha hit osv. Högst på önskelistan just nu är Lordanos, så om någon vill vara så vänlig att köpa honom kan jag göra reklam för honom också! :)

Min mening är inte att marknadsföra hästar till höger och vänster. Jag råkar bara ha för många åsikter jag vill dela med mig av!

/C

Visst, där har du en poäng. Ameo håller stenkoll på mig och jag försöker hålla allt på rimlig nivå. Just därför blandar jag mig ytterst sällan in i diskussioner om gångartshingstar nu mera. Jag är helt enkelt inte opartisk där längre. Men det är bara 1 år jag haft min verksamhet, och innan det fick jag skriva om Jens hingstar, så det har varit svårt att dra gränser nu när det plätsligt räknas som marknadsföring. Jag försöker!

Vad gäller hopphingstarna däremot så kan jag göra "reklam" hej vilt, jag har inget med någon hopphingst att göra (än ;) ). Jag är ute på tävlingar i Tyskland och ser många avkommor till hingstar som folk här är intresserade av. Självklart svarar jag då på frågor om dessa. Men de flesta här vet vart jag står vad gäller hoppaveln och vilket blod jag skulle vilja ha hit osv. Högst på önskelistan just nu är Lordanos, så om någon vill vara så vänlig att köpa honom kan jag göra reklam för honom också! :)

Min mening är inte att marknadsföra hästar till höger och vänster. Jag råkar bara ha för många åsikter jag vill dela med mig av!

/C

Sorry! Såg att jag nog var lite väl bitsk - sovit dåligt! Sorry igen!

Förstår att det är en smal stig detta med reklam kontra info.

M

Hello,
apology for my bad English.
Mr. Sloothaak and I are the last owners of Cyrano de Bergerac. We wish Cyrano and the new owner in Sweden to much luck with this marvelous Stallion.
I send some pictures which I before the travel to Sweden von Cyrano made. I send also some pictures of its three-year son ConTico (Cyrano de Bergerac - Centesimo (Cento-Lord) - Lancar (Landino-Pilot) - Acord II).
We hope Cyrano get from the Swedish breeders much confidence.
Best regards of Germany

Olaf Rutschek
http://www.springnachwuchs.de

Cyrano de Bergerac

Cyrano_Dorum_01_Kopie_gross.jpg

Cyrano_Dorum_04_Kopie_gross.jpg

ConTico

Film of ConTico
http://www.springnachwuchs.de/ConTico_Dorum07_klein.asf

Con_Tico_Dorum03_Kopie_gross.jpg

ConTico_Sprung.jpg

P1040117_Kopie.jpg
P1040118_Kopie.jpg

P1040119_Kopie.jpg
P1040120_Kopie.jpg

P1040127_Kopie.jpg
P1040132_Kopie.jpg

Thanks for the lovely pictures!:bow:

Tycker det är jätte kul att vi får hit Cyrano och efter att ha sett bilderna så är han väl redan här eller i alla fall på gång. Är inte huvudsaken att vi får hit honom? Istället blir diskussionerna om hur det har gått till, jag är i allafall glad och sänder ett tack till alla er som varit inblandade:)

Nu är det SLUTTJAFSAT i denna tråd!

Låt de inblandade i affären sköta sitt och ägna Er själva åt ERT!
Pajkastningen får ni ta nån annan stans, här vill vi INTE se sånt!

Nu är det SLUTTJAFSAT i denna tråd!

Låt de inblandade i affären sköta sitt och ägna Er själva åt ERT!
Pajkastningen får ni ta nån annan stans, här vill vi INTE se sånt!

Var nånstans i denna tråd är det pajkastning?:confused:
I tråden om akribori var det pajkastning hej vilt o då reagerade du inte vad kan det bero på?? Är du av samma åsikt eller?:angel:

Det är mycket märkligt detta att vissa trådar låses el.säges till o vissa verkar du inte bry dig?:crazy:

ameo har tagit bort de inläggen.

Vi som var inblandade bad dessutom Ameo att ta bort våra inlägg (var för sig), då vi insåg att vi pratade om olika saker och att det inte var nödvändigt att reda ut det i en tråd, vi tog det på pm istället.

Nu får tråden handla om hingsten!

Var nånstans i denna tråd är det pajkastning?:confused:
I tråden om akribori var det pajkastning hej vilt o då reagerade du inte vad kan det bero på?? Är du av samma åsikt eller?:angel:

Det är mycket märkligt detta att vissa trådar låses el.säges till o vissa verkar du inte bry dig?:crazy:
VET du hur många nya inlägg som skrivs här varje dag?
TROR du på fullt allvar att jag läser precis varenda inlägg som skrivs?
GISSA en gång varför det finns en
report.gif
nertill i vänstermarginalen i varje inlägg på hela Bukefalos :idea: (*hint* - den är till för att HJÄLPA moderatorer och admin att hitta olämpliga inlägg)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 575
Senast: dobbis
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 231
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 461
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka