Cyrano de Bergerac till Sverige!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ih Horses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 98
  • Visningar Visningar 15 551
Sv: Cyrano de Bergerac till Sverige!

Hela situationen är riktigt kul.

I början av sommaren skickade jag en DVD på Cyrano till en person jag trodde skulle uppskatta honom som avelshingst. Jag hoppades på att h*n ville köpa semin nästa säsong då jag visste att de hade flera ston som passar.

Inte trodde jag h*n skulle köpa HINGSTEN! :D

Och vem är HAN???????

Olaf visste inte om han kunde gå ut med att han var såld hit. Han tipsade om att låta Cyrano betäcka några månader hos exempelvis Jens Meyer innan han kommer hem hit. Olaf är MYCKET förstjust i Meyers proffsiga hästhållning och anläggningen. Bla så ska nya hingststallet vara något otroligt!

Vi kommer att hjälpa de nya ägarna med lite marknadsföring utomlands. Cyrano är mycket efterfrågad i bla Frankrike, Schweiz, Belgien mm.

Vet du om Meyer har mycket "hoppkunder", rent avelsmässigt så verkar det vara lite tonvikt på dressyrhingstar :angel: Tror du att det skulle finnas något intresse att ha Cyrano där?

Tror att du känner de nya ägarna ;)

Detta är riktigt roligt!! inte minst för de svenska uppfödarna.

/b

Jätte kul verkligen men man blir ju nyfiken på vem/vilka som har köpt honom! Den som vet får gärna skicka pm!

kl

Åh va kul! :bow: till den svensk som investerar i en så fin hingst!

fanns ju en hel del fina föl efter honom ett flertal med xx-mamma så det verkar ju lovande för mina damer nästa år :angel:

Mm, jag hade honom planerad som far till ett xx-sto nästa säsong!

I Frankrike hade han tydligen betäckt ett 20-tal fullblod förra året. Vore spännande att se dem som fötts i år...

:banana: Jahaaaa! Ännu roligare... nu blev jag ju ruskigt nyfiken men har en liten liten aning..tror jag!

För att rätt ska vara rätt så kan jag säga här att jag inte varit "kontakten" vid denna affär som det står på Ridsports hemsida (får se om det ändras). Jag skickade bara en DVD till de som köpt honom för några månader sedan som sedan fått hjälp med affären av Ih Horses!

Hela situationen är riktigt kul.

I början av sommaren skickade jag en DVD på Cyrano till en person jag trodde skulle uppskatta honom som avelshingst. Jag hoppades på att h*n ville köpa semin nästa säsong då jag visste att de hade flera ston som passar.

Inte trodde jag h*n skulle köpa HINGSTEN! :D

Hahaha...underbart!

Mm, jag hade honom planerad som far till ett xx-sto nästa säsong!

I Frankrike hade han tydligen betäckt ett 20-tal fullblod förra året. Vore spännande att se dem som fötts i år...

Det vore verkligen spännande!

Jag börjar känna att jag har för få ston, jag har bara tänkt att betäcka 2 av mina 3 ston nästa år varav 1 ska gå till en löphingst så då har jag bara ett sto kvar och MASSA fina mycket lämpliga kandidater. :eek:
Hur ska detta gå!

Måste nog börja leta fler ston allvarligt talat :idea:

Jag tycker man kan respektera att de som köpt honom inte vill att det ska komma ut än. Det är mycket som ska klaffa när det handlar om en sån här häst!

För eller senare talar de om det! :)

Jätte kul att han är köpt till Sverige....såg han i Skandinavium -02 Jätte fin hingst! Grattis till Köparna.

Hoppsan,:o vet inte om jag ska "ta åt mig" tyckte det mest var kul då han vart rek till vårt sto så hade jag ett personligt intresse..
Men det är inga problem att vänta och jag har inga problem med det.. Tyckte bara att det var mkt trevligt för svensk avel samt för egen del..

De som har köpt honom är flera. Huvudägaren är ingen som jag tror ni vet något om. De bor på landet och är inga "höjdare" utan vanliga svenssons med båda fötterna på jorden.
Jag ska själv betäcka med honom i vår.
Mitt Sto Lonisa e: Swift passar honom bra.

**KL**
När får vi veta mer? Kommer han behöva visas på bruks, eller allt är "klart"? Så nyfíken på honom, är ägarna "sådana" som kommer att åka med tex. "hingsttåget"? Och finns det någon som ´har en aning om vart i landet han kommer att bo? Bara vi inte ska vänta till våren med all info för då spricker jag ;). Jag vill ha ett sto till, betvivlar att han är en perfekt matchnig till mitt sto, men jag vet två andra som jag tror hade varit mycket lämpliga..
U

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 576
Senast: dobbis
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 231
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 461
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka