Connemarasto som får små föl.

Sv: Connemarasto som får små föl.

Min Packiebebis fick 9 på typ av irländsk domare på riks som fyraåring och 9 på HHB.

Hon hoppade bra. Och hoppade in i det sista, fast hon hade ont.

Hur blir avkommorna i temrament. Mitt sto är ganska så tuff. De två avkommorna hon lämnat har varit tuffa och självsäkra. Springer om kring som små prinssesor.

Min Packiebebis fick 9 på typ av irländsk domare på riks som fyraåring och 9 på HHB.

Hon hoppade bra. Och hoppade in i det sista, fast hon hade ont.

Min var självständig, hård som sten i huvudet, STOR integritet men mkt snäll.

Hur blir avkommorna i temrament. Mitt sto är ganska så tuff. De två avkommorna hon lämnat har varit tuffa och självsäkra. Springer om kring som små prinssesor.

Min är väldigt självsäker, han är också väldigt trygg i sig själv.
Han är supersocial och brukar komma galopperandes i hagen när man ropar på honom, och är väldigt väldigt snäll.

Det låter som att det kan vara ett bra val till mitt sto. Får bara hoppas att den blir lite större. Vet ni nogot om vad kostnaden brukar vara samt om han finns för semin?

En fråga bara. Hur viktbärande är en conemara? Om man söker familjehäst vad är det då för skillnad på en stor d-ponny eller en övervuxen(förutom några cm då :-))??

Tacksam för svar!

Det beror på hur connemaran i fråga är byggd och musklad.
Det finns ju tunnare connemaror som är 155 cm likväl som det finns grövre connemaror som är 135 cm.
Titta på individen istället :)

Du har ju bytt avatar :eek: Kände inte igen dig ;) Är det du på bilden?

annapanna8: Beror helt på hur hästen är byggd som LadyC skrev. Vår kommer bli uppåt 155 tror vi men han är inte särskilt viktbärande för det utan med åt sportponnystuket.

Jepp, jag visade bild på mig själv i en tråd om mouchepiercings. Jag tror att iaf tre stycken fick svåra chockskador och nästan hjärtstillestånd. Så som jag ser ut på bilden <--- gör jag nämligen inte egentligen, enligt dem :angel:
Därav fick jag ju uppdatera min avatar, något jag tänkt göra i ungefär hundra år. Men det är jobbigt att öppna Photoshop ;) Nya avataren är en av de nyaste bilderna på mig, min gamla avatar var 1,5 år gammal :eek:
Så ja, det är jag på bilden.

Men "går" det att hitta d-ponnyn eller övervuxna som klarar upp till en 75-80kg?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 002
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 898
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Trädgård & Växter Är det någon härinne som provat driva upp papaya som inomhusväxt? Jag fick ett infall tidigare i sommar och slängde ned samtliga frön...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka