Cippyn Red Repeater

kirrekorv

Trådstartare
Är någon mer som har en avkomma efter honom
jag har en korsning .med halvblod,arab.ponny mamman var skäck
13516362.jpg

Sv: Cippyn Red Repeater

Jag rider en cob efter honom och satt precis och funderade på om jag skulle göra en tråd...

Jag vet ingenting om honom. Vad har han lämnat? Vad har hans möderne och fäderne lämnat? Är han själv tävlad och finns det bilder på honom någonstans? Storlek och när är han född?
Jag vet verkligen ingenting om honom och som hbl människa vet jag inte alls var jag ska börja söka info om welshar :crazy:

Avkomman jag rider är 1.62 och ganska maffig. Tyvärr lite taxvarning på honom med lång rygg och korta ben. Rör sig normalt men hoppar riktigt bra! Kvick i reflexerna och en ryggverksamhet man inte kunde vänta sig av en så pass tung häst :)

Atom2liten.jpg

min lilla häst är 176 cm hög
han har bra gång och kan hoppa bra har hoppat 140 cm

Är han inte väldigt linjeavlad eller blandar jag ihop han med en annan?

Jovisst är han linjeavlad, men det är han inte på något vis ensam om. I hemlandet är man inte rädda för linjeavel, utan kan glatt para halvsyskon med varandra eller betäcka ett sto med hennes son........

fast enligt ABP verkar inte han vara så annorlunda linjeavlad. Den ser ganska normal ut, 2+3+3.
Tror du verkligen att dom glatt inavlar mor och son, far och dotter osv? Jag har mest fått för mig att det sker ja, men inte att det är så allmänt utbrett. har bara stött på ett par individer som varit så inavlade. De uppfödare jag pratat med (dock inte engelska) har alla varit överens om att det är "okej" att inavla så, sålänge man inte avlar vidare på den individen utan det är en slutprodukt.

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 542
Senast: mamman
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Freazer
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka