Chihuahua-LuR!

KungTulle

Trådstartare
Just nu är det någon som annonserar på bla Hästnet att de skänker bort chi- valpar.

I alla avdelningar tom under stallplatser sökes hittar man annonserna :mad:.

Toppen var när jag idag upptäckte att de har mailat till min email- antagligen via en annons jag själv har på Hästnet där jag söker en grej. I emailet erbjuder dom också gratis valpar.

Jag svarade och beställde femtusen stycken inpackade i cellofan...:d. Dessutom att jag nog visste att dom försöker luras. Mailet var undertekcnat "Smith".

Tänkte bara varna så att hundfolk kan sprida infon för enligt min åsikt är detta ett typiskt "lur".

Sv: Chihuahua-LuR!

Eftersom den här typen av annonser fortsätter att "poppa upp", så måste det ju finnas nån som faktiskt går på sånt här. Beklämmande.

Har de svarat på din beställning, eller har de slut på cellofan?

Men om dom skriver att dom SKÄNKER bort valpar, hur lyckas dom då lura av folk pengar? Nyfiken :).

Men om dom skriver att dom SKÄNKER bort valpar, hur lyckas dom då lura av folk pengar? Nyfiken :).

Om det är samma som för något år sedan så är det troligen fraktkostnaden de tjänar på.
(betalas i förskott och någon valp komer självklart inte)
Var då samma med gratis valp osv.
De kunde skicka över hela Sverige skrev dom.
Jag skickade ett mejl och sa jag var intresserad av en av tikvalparna på fotot
och hur gör vi nu?
Skulle då sätta in x antal kronor för frakt och skicka min adress.
Skickade då ett nytt mejl och frågade var valparna fanns och att jag själv hämtade valpen
Dels för jag ville se den före köp och dels för att jag inte ville att den skulle skickas.
+ en del frågor om föräldrar och hälsa osv.
Fick aldrig något svar…:angel:

Jag har åxå svarat på en sådan annons!:bump:

Valparna fanns i Kamerun, men eftersom de(valparna) inte fick vara i kyrkan i Afhganistan var de tvugna att ge bort dom gratis!

Jag svarade då: Jättebra, min brorsdotter bor just i Kamerun! Vad glad hon kommer bli, var kan min bror hämta valpen? Hans sjukliga dotter kommer bli överlycklig!

De svarade inte!:p:rofl::rofl:

Om man ringer till de ställen där de sätter ut annonserna så tar de gladeligen bort annonserna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka