Cesar ikväll.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 326
Sv: Cesar ikväll.

Jag föstå vad båda menar.

Du har helt rätt enligt min uppfattning om att ger man sig in i kamp med en hund som är kampbenägen är risken stor att man förlorar.

Råkar man däremot vara karl och ganska fysiskt stark (kan man kanske vara som kvinna med men jag generaliserar) med ett jäkla humör så visst. Då kanske man kan prygla upp en sådan hund så att den ger med sig tillslut.
Men vem vill vara den personen? :crazy:

Av hunden och mig emellan vill jag vara hjärnan och inte den som regerar primitivt. Det tar kanske längre tid att lära sig, men alla vet väl hur man slåss.
Bägge sätten funkar helt klart, men jag lär mig hellre att bli listig som räven än att gå på wrestlingkurs hos björnbröderna.

Sv: Cesar ikväll.

Det jag inte lyckades förklara för Piru var ju att en kamphund oftast reagerar annorlunda när den möts av "kamp"..

Och som du säger, vem f*n vill slå sin hund gul och blå ?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
484
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V