men sen är ju alla sk. kamphundar lite speciella men därmed inte sagt att dom är tokiga för det.QUOTE]
För det första så är ordet kamphund väldigt missbrukat om du frågar mig. En kamphund är inte en ras, utan det är en hund som är tränad för kamp.
Och jag kan inte påstå att jag tycker att pittbulls/amstaff osv är mer speciella än andra hundar.
Visst, de är framavlade för kamp, så man måste väl vara lite mer bestämd i sig som ägare till en sådan hund, men jag känner två pittbulls som är världens underbaraste och "larvigaste" hundar.. De har aldrig bitit eller gjort något dumt..
Men som sagt, med fel ägare så blir det väl till en tickande bomb, och då är det inte kul.
Jag såg också programmet med Cesar, och jag vet inte riktigt vad jag skulle ha gjort med hunden... Men Cesar är ju duktig så med korrigering och hjälp av honom så kan man nog klara av det, om man ändrar sig så det blir bra för hunden. Annars kan man ju nästan strunta i att ha hund, om man inte kan/har lust att ta det ansvar som just den hunden kräver.