Capos / Da capos Avkommer

A

Argetina

Hej jag har en Polskt arab sto på snart 6år. Rider Distans med.

Vill se lite avkommer ifrån samma linjer

Pappa Capos.. farfar Da capos

Mamma Kamianna.. Morfar Milagro

Skit kul om man fick se lite släktingar:banana:

Fick inte till något kort,fattar mig inte på det.. kanske kommer

Sv: Capos / Da capos Avkommer

men fight är väl inte godkänd för angloavel?
minns jag inte fel så är han dessutom en klass 3 hingst? eller?

Jag är pinsamt dåligt påläst när det gäller avel, men jag tror att det finns tre arabhingstar med namnet Fight. Den som är far till min lilla tok heter Fight FA 310/97 och står som avelshingst i Lysekil på stall Kega http://stallkega.5min.se/index/41322.html

Enligt stall Kega är han godkänd även för angloavel, men jag är som sagt urkass på det där. Och det vore dumt att påstå att uppfödaren till min "Fights Pride" (Fights tidigare ägere) var speciellt seriös... Men i vilket fall som helst så är Fight ändå far till en riktigt charmig 5-årig anglo som förhoppningsvis kommer göra sin distansdebut på Sämsholmsritten :)

Har sett att du har massa fina araber. Är det polsk stam på dom också? Kanske avlägsna släktingar till Fight och TS häst? Probat verkar ju iaf vara väldigt vanlig på polska arabers stamtavlor...
:)

du kan ju göra stamsök på SAHF. Inte komplett men rätt intressant ändå. Det är i sådana här sammanhang man saknar distanslistan.com

/ En utan Da capo

Nej fight är inte godkänd för anglo avel, så jag gissar att han inte har gröna papper?

de arabhingstarna som är godkända för angloavel är: Elcatero, Luxor, Om el Tanam och pamour.

Nopp inga polska hästar här inte, mitt nyförvärv kanske har lite polskt, men min favorit häst (som du nog sett flest bilder på) har nog inget polsk i sig, däremot är hon mycket spanskt blod.

Hoppas det går bra för er på eran debut! jag vill oxå ut o tävla! *avis som satan*

det är självklart at han inte är godkänd för angloarab avel.
vad hans förra ägare har sagt. vet ej jag. men jag som ägaren han nu stall kega
HAR ALDRIG SAGT ATT HAN ÄR DET.

Senast ändrad av en moderator:

det är jag som äger Fight jag har ALDRIG sagt att han är godkänd för angloarab....det kansske uppfödaren sagt men INTE JAG

men fight är väl inte godkänd för angloavel?
minns jag inte fel så är han dessutom en klass 3 hingst? eller?

har aldrig sagt något sådant att han ska vara godkänd för anglo avel
ägaren till fight och stall kega

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 439
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 975
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 008
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar