Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En av ungstona i mitt förra stall var efter honom. Hon var någon månad för tidigt född så hon var lite liten. När gammelstoet var på betäckning så var det hon som bestämde i hagen över de andra hästarna.
Dock var hon hur go som helst! Hon kunde komma fram o bara stå och gosa jättelänge! Och hon var inte alls så bufflig som åringar brukar vara.
Har ett cagliföl-hingst född 15/6-06. Redan 140cm hög och biffig.
Modern är holsteinare 164cm.
Fölet har ett härligt temperament. Är väldigt nyfiken av sig och helt orädd.
Visslar i den 6 hektar stora hagen och han kommer som ett kanonskott utan tanke på var mamman är. 2 meter från en stannar han med riktig glidestopp. Tar på grimma på han och mamman och går sedan till stallet lungt och stilla.
Red en treåring e.cagliostro förra året. Jätte fin, bra temperament och lösshoppa kanon. En riktig superhäst, blev bedömd nu i höst och var bland de 10 mest lovande hopphästarna.
Älskar Cagliostro är inne på han själv till mitt sto.
Min har en utmärkt skritt (mamman har riktigt bra skritt med 2 hovars övertramp och energisk) och energisk. Traven är kort, och galoppen är mycket bra. Fölbes.poäng: s 8p-t 6p-g 9p.
Han har ärvt sin mors rörelser utom på traven.
Jag tycker verkligen att det är en trevlig hingst, men jag hakade upp mig på traven när jag såg honom. Hade hoppats att avkommorna kanske travade bättre . Inte för att det är livsviktigt på en hopphäst, men det är ju trevligt med trevlig trav. Man kan i och försig förbättra traven mycket genom ridningen.
Ulrika
Vid fölvisning var mitt föl bara 2 mån, och ville inte visa någon trav, endast skritt och galopp gick bra att visa .
Nu är han 4 mån och har idag mycket bättre trav. Speciellt fram har han "mycket luft". Han är idag mycket överbyggd så det blir lite för korta steg bak tycker jag. På galoppen ser man ingen skillnad alls förutom att den blivit större.
Det är svårt att veta hur slutresultatet kommer att bli. Det är bara att vänta och se.
Jag funderar i.a.f på att betäcka med Caglostro igen.
Har två stycken avkommor efter Cagli. Båda har bättre trav än
pappan och galoppen är jättebra. Båda mina har "tävlingstemperament" skulle inte rekomendera honom om man vill ha en familje och promenadhäst, men toppen för en tävlingsryttare.
Min mamma har ett cagliostro avkomma, hon är 180 cm+ fick gångartsdiplom som treåring mkt maffig häst på alla sätt, tuff. Väldigt lik sin pappa i utseende, men större och grövre. Hon är sex år i år.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.