Bukehundarna!

Sv: Bukehundarna!

Stamtavlenamn: *skrattar*
Kallas: Loke
Ålder: 7,5 år
Ras: Oreggad Labrador
Meriter: LP 1, tävlas i LKL3
Används till: sällskap och lydnad
Och lite övrigt om ni vill: Fortfarande fullt ös medvetslös. Inte direkt jättesmart (hård som betong) men kliver över lik för en brödskalk. Alltid lika glad :)

loke.jpg

Stamtavlenamn: *skrattar ännu mer*
Kallas: Minina
Ålder: 10 år om några dagar
Ras: Oreggad schäfer
Meriter: Två 1:a pris i LKL1, ska snart ut och tävla igen!
Används till: Sällskap
Och lite övrigt om ni vill: omplacering som jag fick när hon var två. var helt sabbad av puckot till ägare, men fungerar numera finfint som sällskapshund. blev kastrerad nu i höst och har fått en energikick utan dess like. soffschäfern vill plötsligt jobba! kuriosa; hon kan vrida ögonen rakt upp i 90 graders vinkel mot nosen. på riktigt!

CACPANGP.jpg

Stamtavlenamn: *Kennelprefix* Fifty-Fifty
Kallas: Hilda
Ras: Chinese crested dog
Ålder: 1 år
Meriter: Inga
Används till: Sällskap och träning på hobbynivå ännu så länge

Bild:
13776193.jpg

Senast ändrad:

Stamtavlenamn:*kennelprefix* Born To Be A Star
Kallas: Atlas
Ålder: 2 år på torsdag (13:e)
Ras: Leonberger
Meriter: BIM-valp, BIR-valp, Hp
Används till: Mest sällskap, någon utställning emellanåt

Som valp
Atlas10.jpg

Nu
Atlas330.jpg

Stamtavlenamn: *kennelprefix* Beagle
Kallas: Bailey
Ålder: 7 månader
Ras: Släthårig foxterrier
Meriter: BIG-valp på inofficiell utställning
Används till: Utställning och sällskap.

Bailey36.jpg

Stamtavlenamn: Ylva
Kallas: Yda
Ålder: 8 veckor och 4 dagar.
Ras: 50% dvärgschnauzer - 50% shitzu
Kön: Tik
Meriter: Inga :p
Används till: Min och sambons lilla bebis, än så länge. Ska senare bli min stallkompis, vår sälskaps-hund, och jag vill träna lite lydnad, agility etc. Vi får se vad hon passar till.
Och lite övrigt om ni vill. Sötaste som gått på 4 tassar!
Bild:

5 veckor.
16491847.jpg

Husse och Yda.
16877331.jpg

Matte och Yda.
16877334.jpg

Stamtavlenamn: Ottey's Black Temptation
Kallas: Rexi
Ålder: 1 år
Ras: Långhårig collie
Meriter: --
Används till: Sällskapshund, tränas i lydnad på hobbynivå, ska ev träna agility senare efter HD:röntgen.. Intresserad av att tävla i lydnad, men JAG har inte nerver för de:angel:
Övrigt: Har gått från att vara ett monster till en ängel. Man kan göra allt och lite till på honom och han rör inte en fena. Älskar mat och att pussas. :love:

Bild:
20070731.jpg

Stamtavlenamn: Whitesox Adorable Alex
Kallas: "Harley"
Ålder: 12
Ras: West Highland White terrier
Meriter:
Används till: Tränar lydnad så "seriöst" det bara går men tävlas inte.
Övrigt: Husets herre och matte o husses ögonsten!:D

Harleyliggliten.jpg

Och så måste jag visa bilden vi har i såbndär stor gammaldags guldram på väggen:
Lina_030.jpg

Senast ändrad:

Jaså, du har en Waagendorfs-schäfer! Är din släkt med Kixa som vann räddningshund-SM i år? För visst är det du som oxå vill satsa på räddning (eller har jag fått fel för mig)?

Jepp, hon är därifrån, men hon är inte släkt med Kixa mer än att de har någon eller några hanar gemensamt långt bak i stamtavlan. (Inte särskilt ovanligt.)
Jo, det var jag som ville satsa på räddning, sen får vi se vad det blir av vispen.

Namn: Sisko
Ras: Siberian Husky (tjuvparning och oreggad)
Ålder: 10 år om en månad
Meriter: Hmmm... Hönan hon tog för några år sen var hon väldigt duktig med. Hon kan riva golv och skrapa färg av dörrar.
Används till: Allt möjligt, men inte drag. Fick inte upp energin på rätt sätt på henne när hon var yngre och hon förblev lat. Får idag jobba med klövjeväska. Långa promenader, bollkastlekar, soffvärmare. Älskad familjemedlem.

pict0687_00_1196531011.jpg
sisko_lskarsn_1_1194723958.jpg

Stamtavlenamn: Önnegårdens Poker
Kallas: Poker
Ålder: 2 1/2
Ras: Grå Schäfer
Meriter: Inga
Används till: Tränar lydnad & spår dock på "hobbynivå"
Övrigt: Världens snällaste hund? Tror hela världen är lika snäll som han :) Älskar veterinärerna trots att han varit där så mkt sista tiden.

15239495.jpg

Får väl lägga in vår familjs hundar:

Wilses Zanza
född dec. 2004
Schäfer
LP I, GK LKL II, Elit Spår,
En super go knähund som har en riktig av och på knapp när det gäller träning och vardag.
63039_1197449947.jpg

http://images6.bilddagboken.se/23/_u6/_u7/_u7/_u7/_u4/u677741/80977_1197449872.jpg

Memoars Karat
född feb. 2001
Border Collie
Elit Spår, Elit Sök
SM i spår 2005,2006 och 2007.
Just nu (hemma räkning) kvalad SM i spår 2008, samt SM sök 2008
http://kennet.skk.se/hunddata/Hund_data.asp?HundID=1815640&Knapp=AGARE
På utställning (för att kunna få brukschampionat)
36136_1197450472.jpg

Han vill stajla lite, då hämtar han apporten :smirk:
84116_1197450634.jpg

Dax för hundpresentation nr 2.

Stamtavlenamn: Deetah
Kallas: Dita (talspråk igen :angel:)
Ålder: 6 år i april, otroligt vad tiden går.
Ras: Rottweiler med en skvätt Dobermann långt bak i leden (morfar var 1/8 dobermann), dvs blandis :)
Meriter: Världens finaste hund! (Säger jag, den opartiska domaren)
Används till: Sällskap, kel och mys. Promenader. Inget har intresserat damen speciellt, testat lite lydnad och "agility-light" i unga dagar men hon vill vara en livsnjutare helt enkelt. Och bada på sommaren, det är grejjor det.
Övrigt: Enda bilden där hon ser lite morsk ut, så bjussar på det!

16955308.jpg

Ja tack. jag såg också att hon skrev det men min fråga var om hon har tre första pris i varje klass eller bara ett. För att få ett LP ska man ha tre första pris.

Jag har inget LP alls, 1 förstapris i vardera klass.
LP kan jag ta i Elit ;)
Han var i Elit-klass när han nyfyllt 2år, vi har startat Elit 2ggr, en gång med 3dje pris och en gång med andra pris.
Just nu ligger jag lite nere med träningen men förhoppningsvis blir det tävlingar fram emot mars-april :)

Och tack, kan bara hålla med om att dom är fina :love:;)

Delger mina hundar.

Hund 1. Dvärgschnauzer, Xet, Silver o svart

Far:schnauzertorpets Flipp

Mor: Schnauzertorpets XA

Meriter: merit o merit, gått valpkurs,grundkurs,viltspårkurs, utställd med BIR o Hp.
Otäck olycka mars 06- förlamad vid hunpåhopp,idagsläget efter mkt rehab 80% återställd.

Hund 2

Mercedes

Schäfertik

4 mån, far: Behatalandets Quartz
Mor: Behatalandets Ösara

Meriter: Nästan rumsren;), skall användas till bruks/spår/utställning.
Och givetvis, sängvärmare:D

Stamtavlenamn: Nordanlidens waimo
Kallas: Wimse, Wims, Gullefjun.
Ålder: 26/7 -04
Ras: Finsk Lapphund
Kön: Hane
Används till: Sällskap, Hjälper till att fostra valpis.
Och lite övrigt om ni vill. Han är sjukt godtrogen, gå i en mörk gränd och möt en skum typ, och jag kan garantera att han viftar på svansen och vill hälsa. Älskar allt och alla, och alla älskar honom!
Bild:
attachment.php

Namn: Zacco
Kallas: Zacco-bebisen, Lill-skiten
Ålder: 25/7 -07
Ras: Oregistrerad Schäfer
Kön: Hane
Används till: Sällskap, Går nu valpkurs, har tänkt å träna en del spårning iaf. Men vi får se vad han passar till.
Och lite övrigt om ni vill. Han är en försiktig liten herre som är mkt avvaktande mot nya människor och djur, alltså raka mottsatsen mot sin "storebror".. Han älskar att lära sig nya saker. Är även mkt förtjust i petflaskor.
Bild:
attachment.php

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 030
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
795
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka