Bukehundarna!

Sv: Bukehundarna!

Kallas: Zally, Zallybally, Zallyhoppsan...sonen (2) påstår att de har samma efternamn dessutom :D
Ras: Dvärgpudel
Ålder: snart 3 år (om två månader)
Meriter: Debut inoff utst nr 1: HP + BIM och nr 2: HP + BIR + BIS-reserv, ögon och patella UA, prcd-pra A (normal), hänger kvar i trossen fritt i luften när man drar upp den - älskar sin tross och dragkamp!
Används till: Sällskap, avel, soffkudde
Och lite övrigt om ni vill: Älskar röd paprika, anmäld till MH i september

21994233.jpg

*KL*

Stamtavlenamn: Khaos Deewhy
Kallas: Cerberus
Ålder: 7 månader
Ras: Afghanhund
Meriter: BIS 3 som bäst på utställning, men det är ju inoff. eftersom han fortfarande är valp.
Används till: Kel, mys, bus och utställning. Ska få testa LC när han blir äldre.
Övrigt: Älskar att bada, jagar allt som rör sig och sover helst på rygg med benen i vädret.

194.jpg

IMG_8577.jpg

Stamtavlenamn: Carmen
Kallas: Carmen
Ålder: 9 år
Ras: Dobermann
Meriter: Inga vad vi vet, omplaceringshund
Används till: Kel, mys, hobbyträning av olika slag.
Övrigt: "Skrattar" när hon sovit eller när man kommer hem, älskar att sola och sover med duntäcke över sig så bara nosen sticker ut.

carmglad.jpg

e-2.jpg

Stamtavlenamn: *Kennelnamn* Keo
Kallas: keo
Ålder: snart 15 veckor, född 080331.
Ras: Welsh springer spaniel
Meriter: Förvirrat en hel veterinärstation med sina konstiga symptom. Kan sitt, ligg, stå, stanna (om man inte går för långt), släpp, hitta godis i träd och att bara ta just den godisbit som man pekar på fast det finns flera stycken framför näsan! Det är nog den största meriten och gissa vem som är superstolt? ;)
Används till:sällskap och sängvärmare. Ska bli spår i framtiden, samt långa fjällpromenader och badstunder! =)
Övrigt: "Det tar sig, sa han som hade eld i håret."
Har fattat att människors "extrafötter" är perfekta att hämta om man vill få uppmärksamhet vid ett frukostbord.

Nä, men helt ärligt. De där stunderna på morgonen när vi bara ligger och tittar på varandra. Det är bindning och jag är förälskad, så enkelt är det.

Tror inte jag får ange bloggadress här, men på min profilsida finns adressen och där finns massa bilder!

/Syrsa

Min tur :rofl:

Stamtavlenamn: *kennelnamn* Porthos
Kallas: porthos, lillkillen m.m
Ålder: 1½
Ras: Golden retriever jakt
Kön: hane
Meriter:
Används till:träna freestyle, smått agility. familjens buse

----------------------------------------------------------->

Stamtavlenamn: *kennelnamn* Featherfoil
Kallas: Kenzo, Kenzokillen:angel:
Ålder: 2 år
Kön:hane
Meriter: Kom 2;a på mini agility tävling:angel:
Används till: Träna agility, freestyle. pussgurka!

------------------------------------------------>

Stamtavlenamn: *Kennelnamn* Golspie
Kallas:Golspie, busan
Ålder: 4 mån.
Kön: Tik
Meriter:
Används till: Ska börja träna agility, freestyle och lydnad när hon blir större.

:rofl::rofl::rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Stamtavlenamn: Ekespångs Le Sabre
Kallas: Leia (men hon har fler extranamn;))
Ras: Berner Sennen
Ålder: Fyller 3 år den 11 januari
Meriter: ---
Används till: Sällskapshund. "Hjälper" gärna till
Och lite övrigt om ni vill: Valpig tik som är familjens bäbis. Älskar allt som är "snuskigt" dvs bajs och dyl. :crazy:

Bild:
Blandat023.jpg

djuren1873.jpg

Senast ändrad:

Här är "Pussgurkan" En riktig goding... :love:

HPIM2784.jpg

En nio-årig boxer.

Korad och mentaltestad tjänstehund och tävlad i lydnad.

Var min mammas men är numera glad pensionär hos mig! =o)

Senast ändrad:

Stamtavlenamn: Hestraåsens Elvis
Kallas: Jason
Ålder: 4
Meriter: Inget speciellt
Används till: Sällskap, spår och lydnad men är en riktig soffschäfer

Bild:

Stamtavlenamn: Aron
Kallas: Freddy
Ålder: 4 månader snart
Meriter: Inga
Används till: Min framtida tränings/tävlingskamrat

Oj, vilken maffig en. Är han stor eller är det perspektivet? Vad är det för stam?

Han är precis så hög som han får vara, men inte jättekraftig, ca 35 kg.

Han kommer från Stonebody´s kennel, (min mammas) Så det är en egen uppfödning.

Pappan till honom hette Benjamin, vet inte så mycket om hans meriter.

Mamman, Classic Joy of Cabernet, var utställn. champ. Korad, mentaltestad, tävlad i lydnad och tjänstehund hon också.

Underbara hundar är det! :love:

Stamtavlenamn: Puddingface Höjd
Kallas: Chico, Chicken, Tjockis, Tjocksmock, Tjågis, Korven, Grisen...:D
Ålder: Inne på den 19:e levnadsveckan.
Meriter: ---
Används till: Enbart sällskap och lite klicker än så länge, men har planerat in några kurser och vi ska prova på WP, agility och lydnad. Och utställning :)

Bild:
Sandrasprovbilder010.jpg

Stamtavlenamn: *Kennelprefix* Von Dutch
Kallas:Kittie
Ålder:3 år
Meriter:-----
Används till:Schipperke som tränas i lydnad och andra grenar, mest på hobbynivå.

Bild:

vd trevligt att träffa en som också har en schipperke....
har du haft din länge??:laugh::love:

Stamtavlenamn: Balders Hage BOB
heter: Bobo heter han som jag la på han
kallas: Buppu, Jupp Jupp, Jupp Jupparna, Busmo mamma kallar han det för hon blandar ihop alla våra hundars namn hehe ;)
Ålder: 3 månader och 2 veckor
Meriter: Utställning, sällskap, myshund.
Används till: Utställning, sällskap, myshund.
Och lite övrigt om ni vill.
Bobo älskar mat, springa, äta allt han hittar, busa, myska, sova, leka, men helst älskar han att äta mat därför är han lite överviktig. hehe sa veterinären att han var hehe :crazy::laugh:
Bild:
bild som liten

Ruskigt söt! Ojojojoj... (jag kan hålla på hur länge som helst).

Jag har också en schipperke sen ett drygt år tillbaka.
Stamtavlenamn: Stalltrollets Frodo
Kallas: Milo
Ålder: 1½ år
Meriter: Har charmat den mest inbitna retrieveruppfödaren, personalen på Strömsholm och pappan som inte ville ha hund (med flera!), bäst i familjen på att äta upp flugor och tofflor, samt mästare på att hitta igelkottar på promenaden och rädda pinnar ur vattnet innan de drunknar.
Används till: vän och ständig följeslagare.
vrldensbstahundpp9.jpg

Ruskigt söt! Ojojojoj... (jag kan hålla på hur länge som helst).

Jag har också en schipperke sen ett drygt år tillbaka.
Stamtavlenamn: Stalltrollets Frodo
Kallas: Milo
Ålder: 1½ år
Meriter: Har charmat den mest inbitna retrieveruppfödaren, personalen på Strömsholm och pappan som inte ville ha hund (med flera!), bäst i familjen på att äta upp flugor och tofflor, samt mästare på att hitta igelkottar på promenaden och rädda pinnar ur vattnet innan de drunknar.
Används till: vän och ständig följeslagare.
vrldensbstahundpp9.jpg

HAHA ja det känner jag igen hehe
min han räddar med pinnar i vattnet men hälst badar han med dom först innan han räddar dom hehe sen det där med skor ja det är dom mästare på mn har ätit upp alla mina skor och tuggat upp klacken på mammas dyraste skor såå hon blir nog inte såå glad när hon kommer hem hehe såå det är bäst och fly i för väg hehe :laugh: men det är roliga djur din var med söt :love:

hur stora blir dom???:D

Din tjej blir ju bara finare och finare i sin länge och längre päls =) Jättesöt:love:

Så fina bilder på dina söta hundar. Den lilla växer så det knakar ;) Blir en riktigt ståtlig kille precis som sin "storebror"

hur stora blir dom???:D
Milo är nästan 35 cm i mankhöjd och väger 8-9 kg. Jag vet inte säkert, men jag kan tänka mig att han dock är i största laget för rasen.
Är det din första schipperke? Och i så fall, varför just en schippe?
Jag är lite nyfiken för jag har träffat många med en negativ inställning till rasen. Jag träffade bland annat en kvinna som mycket framgångsrikt föder upp spaniels. När hon fick se Milo sa hon "Jaha, en sån där liten svart. De är ju jättejobbiga, inte riktigt kloka i huvudet." Hon är långt ifrån den enda.
Jag kanske bör tillägga att hon, ungefär en halvtimme senare, sa (ganska generad) något om att "...just den här kanske var ganska trevlig ändå...".

miloochvalpfixadyz4.jpg

Milo och en av valparna på kenneln där vi arbetade.
...vad då stolt över sin hund och postar bilder hela tiden..? :angel:

Stamtavlenamn: M-L's Beauty Little Fido
Kallas: Elvis
Ålder: 9 månader
Meriter: 1 hp BIM
Används till: Sällskap och utställning.

Min första hund och helt underbar. Jag som inte skulle ha en liten, långhårig, hanhund. Nu vill jag gärna ha en till :D.

Bild:
21774861.jpg

20111625.jpg

Stamtavlenamn: Hunterfield's Singing Ice
Kallas: Nikki
Far: CAN AM FIN S Uch Music's Ice Man at Quissex
Mor: N Uch Bodils Sarah Saharah
Ålder: Blir 5 år den 21 augusti
Meriter: -
Används till: Lydnad, agility, spår osv. utan tävlingsambitioner.

Min älskling, som vi kanske ska våga ställa ut på någon inofficiell i år, måste väl gå ner en aning i vikt först :angel: Helsystern har fått cert på alla utställningar, så hennes uppfödare är på oss nu :D Nej, hon trivs bäst här i soffan eller ute på långpromenad i skogen. Hoppar högt och långt, och älskar att sova under täcket där hon drömmer om rävgryt och harar - en riktig livsnjutare.

hoppnikki8.jpg

hoppnikki9.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 022
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
795
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka