Bukehästar i skaraborg?

Kan ju också passa på att visa lite bilder jag och Pajs lyckades fastna på i lördags

AQFAAAACaENodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMzk3MTgxMS85LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQyNzczODQ2MTgwMl81NTE5OGY1ZjJhNmIyMjE0YTY3OTRjOTMuanBn


AQFAAAACF61odHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvMzk3MTgxMS85LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQyNzczODQ0Njc5MF81NTE5OGY1MDJhNmIyMjEzZTQzODc3YWQuanBn
 
Mina traskar på. Travaren kändes lite knackig igår :( Holländaren är pigg och glad på uteritter, på banan dör all bjudning -_-
 
Jag har haft jättemycket i skolan den här veckan, vi var uppe på campus måndag och tisdag och haft hemtenta nu onsdag och torsdag. Plus att vi har pay and ride imorgon så det har varit lite fix inför den också.. jag har inte ridit sedan i söndags, men nu ikväll hoppas jag att jag kan åka upp till stallet! Äntligen! Det är tur att jag har en mamma som är lärare som har haft påsklov nu i veckan så hästen har ju blivit riden ändå, men oj vad konstigt det känns!
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra ikväll - en lugn tur i skogen eller ett pass på banan? Just nu är jag sugen på allt!
 
1119298.jpg

Så här ser vi ut. Har ridit min nya ponny i lite mer än två månader nu och vi lär känna varandra allt mer. Det roligaste är när man löser dom problem och missförstånd som uppstår och att man blir allt mer sammansvetsade. Inte lätt att lära känna en ny häst ridmässigt men jag njuter varje sekund.
 
Någon som har bra koll på ungefär hur mycket mer en häst växer från att den är 3 år? Förstår att det är väldigt individuellt men har ögonen på en swb/connemara som nu är 151 cm hög. Det är lite lågt men antar att den växer några centimeter iaf?
 
Någon som har bra koll på ungefär hur mycket mer en häst växer från att den är 3 år? Förstår att det är väldigt individuellt men har ögonen på en swb/connemara som nu är 151 cm hög. Det är lite lågt men antar att den växer några centimeter iaf?

Jag är absolut ingen expert men connemarorna växer ett tag, osäker dock på om det är så mycket på höjden eller om det mer är bredden som tar tid. @Seabaz har tidigare visat bilder på sin connemara från olika åldrar där man kan se en del skillnad i size.
 
Åh nu känns det som om det börjar ljusna för mig! Idag har jag varit och kollat på en 3åring som jag kommer lära känna under några veckor för att sedan bestämma om jag vill ha henne :o:love:
 
Hur har ni det i solen?

Själv red jag i tunn tröja med trekvartsärm igår och höll ändå på att svettas ihjäl.
sittaner03_55259007ddf2b34978f7a039.jpg

Om ni undrar varför Zack ser så arg ut och varför jag sitter som en hösäck så beror det på att jag försöker sitta ner i traven. Känner mest bara SKJUT MIG och jag misstänker att Zack tänker samma sak :rofl: :banghead:

I övrigt så har våra grabbar gått nakna dygnet runt sedan igår, men nästa vecka får vi nog plocka fram täckena igen. :meh:
 
@ztsu känner igen det där med nedsättning. Det är det svåraste jag vet.. men det är bara att träna!


Här är det mest skit nu. Det gick skit på tävlingen i måndags och inte så bra på träningen igår. Eller, träningen var ju bra för vi fick träna på vårat stora problem, men det är jobbigt. Jag har lite problem med att hästen väljer när han vill lyssna på skänkeln och inte.. Det blir nästan otäckt när vi ska hoppa en linje på tex 6 språng och hästen inte går fram när jag säger det, så vi kommer fel eller han stannar. Problemet blir att jag tänker hela tiden att han nog fattar, han tar nog skänkeln nästa gång men det händer inte och då är det i vilket fall som helst för sent.
Vi har samma problem i dressyren och även till viss del i hanteringen - vill hästen gå rakt över mig så gör han det.
Jag trodde det blivit bättre men nu visade det ju sig att det nog inte blivit bättre, utan han väljer helt sonika att slita i mig ibland fortfarande..
 
Här är det också varmt. Gillart! Spenderar dock största delen av mitt liv med att mocka hage känns det som. Men har i alla fall råkat anmäla mig till en pay and ride i maj och försöker få med @sthu på den också :D
 
@ztsu känner igen det där med nedsättning. Det är det svåraste jag vet.. men det är bara att träna!


Här är det mest skit nu. Det gick skit på tävlingen i måndags och inte så bra på träningen igår. Eller, träningen var ju bra för vi fick träna på vårat stora problem, men det är jobbigt. Jag har lite problem med att hästen väljer när han vill lyssna på skänkeln och inte.. Det blir nästan otäckt när vi ska hoppa en linje på tex 6 språng och hästen inte går fram när jag säger det, så vi kommer fel eller han stannar. Problemet blir att jag tänker hela tiden att han nog fattar, han tar nog skänkeln nästa gång men det händer inte och då är det i vilket fall som helst för sent.
Vi har samma problem i dressyren och även till viss del i hanteringen - vill hästen gå rakt över mig så gör han det.
Jag trodde det blivit bättre men nu visade det ju sig att det nog inte blivit bättre, utan han väljer helt sonika att slita i mig ibland fortfarande..

Vad jobbigt! Så jobbigt också att inse och acceptera att man har ett problem. Skönt att du har bra tränarhjälp. Förstår att det är obehagligt tidvis. Hoppas du kommer tillrätta med problemet. Har du samma problem när ni rider ut?

Kul med pay'n'ride @doleron . Det skulle jag också vilja komma ut på, men jag har ingen som kan agera hästskötare/sällskap så mina tävlingsdrömmar är bara att ge upp. Finns inte i min värld att köra ensam på tävling :nailbiting:
 
Vad jobbigt! Så jobbigt också att inse och acceptera att man har ett problem. Skönt att du har bra tränarhjälp. Förstår att det är obehagligt tidvis. Hoppas du kommer tillrätta med problemet. Har du samma problem när ni rider ut?

Kul med pay'n'ride @doleron . Det skulle jag också vilja komma ut på, men jag har ingen som kan agera hästskötare/sällskap så mina tävlingsdrömmar är bara att ge upp. Finns inte i min värld att köra ensam på tävling :nailbiting:

Du kanske kan slå dig ihop med någon annan i tråden och hjälpa varandra på tävlingen? Borde ju inte vara omöjligt att få lasthjälp av dina stallägare om det behövs :) Så kan man ändå hjälpa varandra på plats.
 
@ztsu Ja, till viss del är det samma sak när vi rider ut. Vill inte hästen lyssna så gör han inte det. Och om jag till exempel försöker rida skänkelvikning på fältet, kanske hästen hellre vill titta på horisonten och då gör han det. Vill jag fatta galopp och han inte vill, då fattar han inte galopp. Över lag är han fruktansvärt svår att få fokuserad på det jag vill att vi ska pyssla med, vad det än är.

Han har nog inte alltid varit såhär (till viss del, jo, men inte så mycket) men när jag köpte honom var det som terapi-häst till mig när jag just gått in i väggen. Jag var då en riktigt lam ryttare och ledare, som inte orkade mycket alls. Och jag tror att det, tillsammans med att hästen över lag är en livsnjutare och så långt från arbetsmyra man kan komma, har skapat det här problemet..
 
Kul med pay'n'ride @doleron . Det skulle jag också vilja komma ut på, men jag har ingen som kan agera hästskötare/sällskap så mina tävlingsdrömmar är bara att ge upp. Finns inte i min värld att köra ensam på tävling :nailbiting:

Men det finns säkert någon på plats som kan hjälpa. Om vi är där samtidigt kan jag nog låna ut min eminenta hästskötare eller mig själv om det behövs :) vad är det som gör att du inte vill åka själv?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp