Bukehästar i skaraborg?

@sthu Hah! evve försökte förklara skillnaden i bilen på väg dit men jag gav upp att försöka förstå. Tänkte att det var nog med att hålla reda på programmet :o
Men det gick bra, fick inga poäng att skryta över (63%) men är jättenöjd med Pajs som gjorde sitt bästa med mig studsande på ryggen :p
 
Jag blir helt galen.. Mars månad har verkligen gått i sjukdomens tecken.. Ridningen blir så otroligt drabbad och det känns så tråkigt, han kan ju inte riktigt förstå varför det blir lite halvdan ridning just nu.. Igår fick han iaf bli av med sin energi och vi fick en helt underbar ridtur tillsammans :)
 
Jösses vad jag klagar i den här tråden.. Förlåt för det! Men nu är det såhär, jag har ännu en gång hittat en häst som jag verkligen är jätteintresserad av och som låter toppen. Hon som säljer hästen tyckte att det lät som en bra ide med att jag skulle vara fodervärd först för senare köp. Så vi skulle då bestämma en dag när jag kunde provrida, men nu vill inte hennes föräldrar lämna ut hästen på foder då dom hört så hemska saker som vanvård och att fodervärden säljer hästen osv.. Dom kunde fundera på fodervärd om hästen inte blev såld snart, men det lär den bli tyvärr..

Så ska jag bara gå här och låta ännu en perfekt häst glida ur händerna på mig för att andra inte kan följa kontrakten.. Har ni några tips på hur man kan få dom att känna sig tryggare?
 
@cajo1312 vilken jobbig sits. Man förstår ju båda sidors syn på saken. Men det finns ingen chans att hästen kan stå kvar i samma stall om du skulle få den på foder? Och att dom får hälsa på den när dom vill om dom känner sig osäkra? Har du referenser att ge dom som kan visa att du inte är nån crazyperson?
 
@doleron Ja jag förstår deras syn på det och självklart är det svårt att få dom att lita på en person som dom inte känner. Men nu sa dom iaf att det ska komma några och kolla på hästen på lördag. Om dom inte vill ha honom så ska dom kontakta mig och fundera över att lämna ut på foder.

Så nu är jag egoistisk och hoppas på att hästen ska ha en dålig dag så att dom inte känner att dom vill ha honom :angel::angel::angel:
 
Håller tummarna att de inte vill ha pållen @cajo1312 :devil:

Grattis till fina procent @doleron. Jag tycker du skall vara jättenöjd :)

Hur har det gått @sthu?

Själv sitter jag och skriver hemtenta. Regnet vräker ner och allt är liksom jämngrått. Men imorgon har jag träning igen, och om en vecka får vi nycklarna till vårt nya hus!! Så himla taggad på det, såklart.

Har bestämt mig för att försöka hitta en ponny till ungarna att hyra över sommaren. Om ni vet någon som har en snäll (helst) c-ponny som vill gå på bete och ha lite extra kärlek i sommar så säg gärna till. :up:
 
@ztsu Vad kul med hus! Kommer ihåg din tråd om huset ni hyr, om ni skulle köpa det eller inte.. för visst var det du? Köpte ni ett annat hus alltså?
Kul med ponny :D
 
Kommer ni ihåg när jag skrev om hur mycket Zack fallit ur och hur han började se ut som ett benrangel?

Sedan dess har jag fodrat upp honom med en genomtänkt foderstat utifrån hans förutsättningar och kämpat på med varierad träning, och nu syns verkligen resultatet. Känner mig så jädra stolt! Jag har ju bara hållit på med hästar i 2,5 år och har tänkt att jag kan egentligen ingenting. Men det kan jag! Jag kan och vet jättemycket. Det här har jag gjort på alldeles egen hand. Klappar mig själv på axeln. Nu får han inte lägga på sig mer hull dock, för då blir han tjock och det vill jag ju inte. Skall nog minska lite på kraftfodergivan och lucernet. Längtar tills man kan börja se musklerna också, då kommer han nog bli skitfin! :banana:

Var bara tvungen att skriva av mig lite i mitt lyckorus. Nu skall jag fortsätta plugga. Hemtenta :banghead: :meh:

temporary-image1427525888725_551651042a6b2213dcc53410.jpg


temporary-image1427525879450_551650fbddf2b345e3e7af03.jpg
 
@ztsu Vad kul med hus! Kommer ihåg din tråd om huset ni hyr, om ni skulle köpa det eller inte.. för visst var det du? Köpte ni ett annat hus alltså?
Kul med ponny :D

Du har rätt, det var jag :)
Vi köpte ett annat hus, och kommer flytta till Floby. Det känns lite jobbigt att ungarna måste byta skola och förskola igen, men jag har stora förhoppningar om att det här kommer bli jättebra. :up:
 
Nej men @ztsu! Varför ska alla bo i Floby helt plötsligt? :p

Träningstävling igår. Jag vann båda mina klasser! Överlägsen seger! (Att jag var enda start behöver man kanske inte nämna :angel:). Fick beröm för runda fina volter och bra sidepass. Kul att man gör nånting rätt. Taggar redan inför nästa tävling!
 
Nej men @ztsu! Varför ska alla bo i Floby helt plötsligt? :p

Träningstävling igår. Jag vann båda mina klasser! Överlägsen seger! (Att jag var enda start behöver man kanske inte nämna :angel:). Fick beröm för runda fina volter och bra sidepass. Kul att man gör nånting rätt. Taggar redan inför nästa tävling!

Haha, jadu? Jag vet inte. Antagligen för att det är nästan gratis att köpa hus där :p:banana:

Gud vad roligt! Stort grattis. Jag försöker lära mig att sitta ner i traven men det är ju fan omöjligt. Skulle gärna vilja komma ut på några pay n ride..
 
Ponny!
Lidkoumlping-106_zpsfmn5np7s.jpg

Hon gör sej rätt bra i grönt :)
Lidkoumlping-090_zpse4q2e28h.jpg

Och jag försöker lära mig mönstret precis innan jag ska in på banan. Framförhållning är för nybörjare! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp