Bukehästar i skaraborg?

Länge sen jag uppdaterade här men inget speciellt som hänt. Det rullar på, vi tragglar vidare på ridningen somgår rätt dåligt just nu. Pålle är hiskeligt pigg, så pass att hon till och från känns för svår och het och känslig och jag med mindåliga balans ger henne inte rätt signaler och då kokar det över. Jaja, bara träna vidare för nån gång ska man väl komma ner i den där jäkla traven! Vi har iaf äntligen kommit fram till vart låsningen i vänster varvet satt och vad vi behöver tränaa på där så det är ett stort plus!

Annars går jag runt och är supermegajättemasssanervös över tävlingen i helgen!!! Vore ju trevligt om vi inte kom sist men i nu läget hoppas jag att jag åtminstone kan slå ett ekipage iaf :p Håll gärna en tumme eller två!

Hoppas det går bra!
 
Så himla glad! har ÄNTLIGEN tränat med Wille igen! Fick faktiskt ett bra pass och jag tror han var lika nöjd som jag, han är så söt för när han slappnar av och jobbar rätt så "vippar" hans öron. Tränade för A L i Korsberga idag, red mycket för henne med Willes mamma men det är 10-års sen nu. Kom direkt på varför jag tycker så bra om henne, hon krånglar inte till det och hon varierar vägarna mycket, många tränare vill nästan bara jobba på volt men inte hon. Det kommer helt klart bli fler träningar för henne. :D Hon tyckte Wille hade söta öron, och en bra galopp, traven utvecklingsbar (i positiva ordalag, inte att den var kass men galoppen är bättre). Känns bra att vara på G.:love:
 
@pemi Kul! jag var också där och tränade för AL, både fredag och lördag! Jag har tränat för henne några gånger förut men det var länge sedan nu. Jag gillar henne också, mycket för att hon som du säger inte bara kör på en volt hela tiden utan växlar lite. Sen är hon väldigt positiv. Även om det inte går speciellt bra för oss i dressyren just nu, ser hon ändå något positivt i mina taffliga försök. Inte så att man inte lär sig något, utan mer "jag ser vad du försökte med, det var bra, snart kommer du komma på det" - typ. Precis som jag behöver, en push i att man ändå är på rätt väg!
 
@pemi Kul! jag var också där och tränade för AL, både fredag och lördag! Jag har tränat för henne några gånger förut men det var länge sedan nu. Jag gillar henne också, mycket för att hon som du säger inte bara kör på en volt hela tiden utan växlar lite. Sen är hon väldigt positiv. Även om det inte går speciellt bra för oss i dressyren just nu, ser hon ändå något positivt i mina taffliga försök. Inte så att man inte lär sig något, utan mer "jag ser vad du försökte med, det var bra, snart kommer du komma på det" - typ. Precis som jag behöver, en push i att man ändå är på rätt väg!

Ja jag tycker hon är jättebra! Jag kunde bara vara med på fredagen för jag har jobbat nätter (fre + lör) . Kul att du också var nöjd!
 
Gah! Precis anmält mej till första riktiga dressyrtävlingen med Wille, debut blir i Tidaholm den 12/4, himmel så nervös jag kommer att bli. :nailbiting: Men, men någon ska ju komma sist så. Kom inte med i laget den omgången så det får bli uppvärmning inför min första lagomgång i Mullsjö 2 maj. Har inte tävlat på 10 år så detta med TDB är ju också nytt. :p
 
Gah! Precis anmält mej till första riktiga dressyrtävlingen med Wille, debut blir i Tidaholm den 12/4, himmel så nervös jag kommer att bli. :nailbiting: Men, men någon ska ju komma sist så. Kom inte med i laget den omgången så det får bli uppvärmning inför min första lagomgång i Mullsjö 2 maj. Har inte tävlat på 10 år så detta med TDB är ju också nytt. :p

Då kommer jag vara funktionär så lovar vara diskret hejjarklack :D !
 
Då kommer jag vara funktionär så lovar vara diskret hejjarklack :D !

Det kan behövas. Känner inte riktigt att vi är klara för start, men det är ju några veckor kvar och kondisen ökar för varje dag så det löser sig nog. Bäst att passa på när han är fräsch, med Wille vet man ju aldrig hur länge det varar...
 
Det kan behövas. Känner inte riktigt att vi är klara för start, men det är ju några veckor kvar och kondisen ökar för varje dag så det löser sig nog. Bäst att passa på när han är fräsch, med Wille vet man ju aldrig hur länge det varar...

Vilket program? (dvs lång eller kortbana) Tror jag kommer jobba stora ridhuset så rider du kort bana kan jag missa dig :(
(får se om nån kan lösa av mig en snabbis för din ritt ;) )
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp