Bukehästar i skaraborg?

Sitter och väntar på att min son skall komma hem från skolan så vi kan åka till stallet. Solen skiner och jag känner mig otålig, har ingen lust att plugga mer idag, vill rida nuuuuu! :D
 
Nu behöver jag era åsikter. Om en häst inte är igång när man ska ta hem den på foder eller köpa den så innebär det ju att man inte kan provrida alls eller åtminstone inte ordentligt. Är det ett dåligt alternativ att ta hem hästen på prov i 2 månader för att själv sätta igång den tillsammans med egen tränare? (Med möjlighet att lämna tillbaka hästen om man inte passar ihop)

Jag känner att det är ett bra alternativ då jag känner mig säkrare på hemmaplan och för att jag alltid blir så nervös inför provridningar:o Men självklart är det en stor nackdel att inte provridit hästen innan man tar hem den..

Vad tycker ni?
 
Nu behöver jag era åsikter. Om en häst inte är igång när man ska ta hem den på foder eller köpa den så innebär det ju att man inte kan provrida alls eller åtminstone inte ordentligt. Är det ett dåligt alternativ att ta hem hästen på prov i 2 månader för att själv sätta igång den tillsammans med egen tränare? (Med möjlighet att lämna tillbaka hästen om man inte passar ihop)

Jag känner att det är ett bra alternativ då jag känner mig säkrare på hemmaplan och för att jag alltid blir så nervös inför provridningar:o Men självklart är det en stor nackdel att inte provridit hästen innan man tar hem den..

Vad tycker ni?

Varför kan du inte provrida den? Även om den inte är igång måste du väl kunna rida ett kort pass iaf i skritt? Eller rida ut den?

Om du skall ta hem den på prov så se till att ha ett vattentätt kontrakt, så det inte blir tråkigheter om saker och ting inte utvecklar sig som du vill. Jag har generellt inställningen man måste våga för att vinna ;)
 
@ztsu
Jo i skritt kan jag självklart provrida men jag vet ju inte om vi passar ihop i den "ordentliga ridningen".

Toppenbra inställning! ;) Jag ska ringa ägaren till denna vackra häst i eftermiddag, hoppas verkligen att vi kommer överens om något då det är fodervärd för senare köp som gäller isåfall :) Känner att det är dags för mig att hitta min tävlingskamrat nu. Hoppas! :nailbiting:
 
Hel otroligt väder idag! 9+ och sol samt fick sluta oförväntat tidigt på jobbet= fantastiskt ridpass och humöret på topp. Har ännu inte tagit några bilder med min systemkamera på nya hästen trots jag ägt honom i tre månader redan. Får leta reda på någon som vill fota snart.
 
Hel otroligt väder idag! 9+ och sol samt fick sluta oförväntat tidigt på jobbet= fantastiskt ridpass och humöret på topp. Har ännu inte tagit några bilder med min systemkamera på nya hästen trots jag ägt honom i tre månader redan. Får leta reda på någon som vill fota snart.

*vinkar med sin systemkamera* ;)
 
11018543_673676742737051_976187120_n.jpg
Tadaaaa
 
Nu behöver jag era åsikter. Om en häst inte är igång när man ska ta hem den på foder eller köpa den så innebär det ju att man inte kan provrida alls eller åtminstone inte ordentligt. Är det ett dåligt alternativ att ta hem hästen på prov i 2 månader för att själv sätta igång den tillsammans med egen tränare? (Med möjlighet att lämna tillbaka hästen om man inte passar ihop)

Jag känner att det är ett bra alternativ då jag känner mig säkrare på hemmaplan och för att jag alltid blir så nervös inför provridningar:o Men självklart är det en stor nackdel att inte provridit hästen innan man tar hem den..

Vad tycker ni?

Hur har det gått?
 
@ztsu
Som vanligt går det inte alls bra för mig när det gäller hästar.. Jag ringde henne som hon sa att jag skulle men då svarade hon inte och sen skickade hon ett sms att hon skulle ringa upp mig (Vi skulle prata om hästen och bestämma dag för provridning) . Jag väntade och väntade och dagen efter fick jag ett sms om att en annan tjej hade tagit hästen.. :( åh jag trodde verkligen på den här hästen.. :(
 
@ztsu
Som vanligt går det inte alls bra för mig när det gäller hästar.. Jag ringde henne som hon sa att jag skulle men då svarade hon inte och sen skickade hon ett sms att hon skulle ringa upp mig (Vi skulle prata om hästen och bestämma dag för provridning) . Jag väntade och väntade och dagen efter fick jag ett sms om att en annan tjej hade tagit hästen.. :( åh jag trodde verkligen på den här hästen.. :(

Nej, vad tråkigt. :(
Jag vet hur det är, jag letade länge innan jag hittade Mackan. Eller ja, innan Mackan hittade mig snarare. :D

Jag tycker verkligen att du skall lägga ut en sökeannons!
 
@cajo1312 men vad tråkigt. Och fult av henne att göra så tycker jag. Bättre att vara ärlig att det är flera intresserade istället för att inte säga något alls :(
 
@cajo1312 Hoppas att du får napp snart!

Båda mina får guldstjärna idag. Tror de har vårkänslor, tillochmed skogsmulletravaren som inte gör fler knop än nödvändigt var riktigt idag :) Och den vita var superfin när hon fått trava av sig det värsta!
 
Länge sen jag uppdaterade här men inget speciellt som hänt. Det rullar på, vi tragglar vidare på ridningen somgår rätt dåligt just nu. Pålle är hiskeligt pigg, så pass att hon till och från känns för svår och het och känslig och jag med mindåliga balans ger henne inte rätt signaler och då kokar det över. Jaja, bara träna vidare för nån gång ska man väl komma ner i den där jäkla traven! Vi har iaf äntligen kommit fram till vart låsningen i vänster varvet satt och vad vi behöver tränaa på där så det är ett stort plus!

Annars går jag runt och är supermegajättemasssanervös över tävlingen i helgen!!! Vore ju trevligt om vi inte kom sist men i nu läget hoppas jag att jag åtminstone kan slå ett ekipage iaf :p Håll gärna en tumme eller två!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp