Bukehästar i skaraborg?

Vad är dina planer då? :)

Framtiden är ju dressyr. Eller var. Nu vill jag mest gömma mig nånstans.
Låna ut nån som vill ja.. ta tillvara på det.
Blir inte bättre att folk sagt att det är pengar i sjön ha en häst som han och inte ta vara på den.
Och att jag inte nyttjar hans fulla kapacitet för han inte rids just nu.
Och sitter jag på honom så får jag skit för jag är stor och tung för honom.
 
Framtiden är ju dressyr. Eller var. Nu vill jag mest gömma mig nånstans.
Låna ut nån som vill ja.. ta tillvara på det.
Blir inte bättre att folk sagt att det är pengar i sjön ha en häst som han och inte ta vara på den.
Och att jag inte nyttjar hans fulla kapacitet för han inte rids just nu.
Och sitter jag på honom så får jag skit för jag är stor och tung för honom.

Att människor aldrig kan låta bli att klaga..

Om du verkligen är intresserad av att låna ut honom så kan det absolut vara av intresse för mig. Men då är det ju främst hoppning jag är intresserad av.
 
Framtiden är ju dressyr. Eller var. Nu vill jag mest gömma mig nånstans.
Låna ut nån som vill ja.. ta tillvara på det.
Blir inte bättre att folk sagt att det är pengar i sjön ha en häst som han och inte ta vara på den.
Och att jag inte nyttjar hans fulla kapacitet för han inte rids just nu.
Och sitter jag på honom så får jag skit för jag är stor och tung för honom.

Vad tråkigt att du känner så! Jag är ju heller ingen lättviktare men inte fått sådana påpekanden iaf... Byta stall kanske? Blir säkert mer prat i större stall. Hoppas lusten kommet tillbaka!
 
Vad tråkigt att du känner så! Jag är ju heller ingen lättviktare men inte fått sådana påpekanden iaf... Byta stall kanske? Blir säkert mer prat i större stall. Hoppas lusten kommet tillbaka!

Enda vettiga stallet och 10 min promenad hemifrån. Vill inte längre bort.
 
Jo men inget körkort så det faller rätt hårt. :(

Aj sjutton, den detaljen hade jag visst missat. :( Finns väl några stall till inom promenad/cykel avstånd men då är det ju ändå samma ridhus/anläggning som är närmast. Jobbig situation. :crazy:
 
Aj sjutton, den detaljen hade jag visst missat. :( Finns väl några stall till inom promenad/cykel avstånd men då är det ju ändå samma ridhus/anläggning som är närmast. Jobbig situation. :crazy:

Ja och då måste man flirta med karln så fort man vill åka och träna osv. Gillar anläggningen och de som sagt sånt står inte kvar men man kan se blickar ibland med folk som kommer "förbi" för träningar mm. Men men.. ska få lite självförtroende så kan vi visa dem.
 
Ja och då måste man flirta med karln så fort man vill åka och träna osv. Gillar anläggningen och de som sagt sånt står inte kvar men man kan se blickar ibland med folk som kommer "förbi" för träningar mm. Men men.. ska få lite självförtroende så kan vi visa dem.

Ja ni kan ju! Jag hade ju anläggningskort där förra året, men i år blev det korsberga då de har mer fri tid på kvällarna och det är några km kortare för mej. Men har anläggningskuponger så kommer säkert dyka upp hos "dej" en del också. :p
 
Ja ni kan ju! Jag hade ju anläggningskort där förra året, men i år blev det korsberga då de har mer fri tid på kvällarna och det är några km kortare för mej. Men har anläggningskuponger så kommer säkert dyka upp hos "dej" en del också. :p

Du får säga till då så kommer jag och säger hej ;)
 
Haha jag fattade aldrig att du köpt Jason. Men vad roligt, grattis :) skönt att va med häst igen va

Pleasurestammad var tanken men vad hjälper det när man blir kär? Ja, jag har inte varit bortskämd med hästar som håller sig levande precis. Hoppas på många fina år med guldklimpen. Tog ändå 15 månaders letande för att hitta den rätta och inte ångrat mig en sekund.
 
Pleasurestammad var tanken men vad hjälper det när man blir kär? Ja, jag har inte varit bortskämd med hästar som håller sig levande precis. Hoppas på många fina år med guldklimpen. Tog ändå 15 månaders letande för att hitta den rätta och inte ångrat mig en sekund.

Och fin som fan är han ;) Gosa senast idag med honom.
 
Idag var han värd sin vikt i guld :love: Älskar lukten av svettig häst.

Naw. Apropå svett. Hans täcke luktar inte lika gott :rofl: han behöver nog tunnare utetäcke stackarn. Varm kille.
Bytte på min fjant igår. Han var så tacksam slippa ha hals och allt, stod och solade sig idag ;)
 
Naw. Apropå svett. Hans täcke luktar inte lika gott :rofl: han behöver nog tunnare utetäcke stackarn. Varm kille.
Bytte på min fjant igår. Han var så tacksam slippa ha hals och allt, stod och solade sig idag ;)
Min fick gå naken en stund idag, det var uppskattat. Han är täckesklippt så bara haft 100g täcke nu när det varit plusgrader. Tog bara på regntäcke sen, de har tillgång till lösdrift och alltid hö/halm i hagen så han brukar inte frysa. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp