Bukehästar i skaraborg?

@cajo1312 ja men då borde det funka nu också. Blev lite förvirrad när det stod något om nån rabatt till medlemmar som skulle betalas tillbaks via tdb..

Jag säger som ztsu, lägg ut annons själv. Då är det ju du som får välja och vraka istället för att konkurrera med andra ;)
 
Ja jag ska nog sätta mig och skriva ihop en ordentlig sökesannons! :)

@malumbub
En häst att ha på foder under längre tid för senare köp. Med mål att tävla hoppning på nivå 130-140. Hästen behöver dock inte vara på den nivån men den bör ha kapacitet att utvecklas dit. :)
 
@doleron Antar att det är tidaholms p&r du menar? Den betalas via tdb. Du ska alltså ha pengar på kontot vid ett visst datum när pengarna dras automatiskt (som det står när du anmäler dig tror jag, det brukar stå typ "total summa att sätta in" eller något liknande). Du betalar alltså inte på plats utan någon/några dagar efter att anmälningstiden gått ut.

Vi har också gjort så på våran p&j på långfredagen, då många anmäler sig och sen inte dyker upp. Så står man där med långa pauser och så finns det reserver som man inte hinner kalla in för det är ingen som hört av sig att de inte kommer. Genom att betala via tdb innan tävlingen så får klubben en liten försäkran om att dels folk faktiskt kommer när de redan betalt för ritten och dels att dyker de inte upp ändå så får i alla fall klubben pengar för det.
 
@doleron Det är inte svårt alls, du har liksom ett eget pengakonto på tdb som är skiljt från ditt vanliga bank-konto. Om du går till din sida som heter "ekonomi" så har du där ridsportsförbundets bankgiro-nummer (eller postgiro eller vad det nu är), och så är det ett ocr-nummer som är ditt personliga. Så du för över pengar till ditt tdb-konto precis som du betalar en räkning, till ridsportsförbundet med ditt pers ocr, och så ligger de där. Sen hämtar tdb de pengarna åt klubben på bestämd dag och för över dem till klubbens tdb-konto.
Det är samma konto som man betalar för licensen med eller som du kan få pengar tillbaka till från klubbarna om man tex får anmälningsavgiften tillbaka om man blir placerad eller som i det här fallet om man får rabatt som klubbmedlem :)
Det går även att ta ut pengar från sitt tdb-konto, men det har jag aldrig gjort ;)
 
Senast ändrad:
Ja jag hittade hur man gjorde och fixade det direkt :) Tack för hjälpen.
Överlag tycker jag tdb funkar väldigt bra. Smidigt med att ha ett konto där som startavgifterna dras från. Det tävlingssystem jag är van vid (WRAS) är tusen gånger osmidigare
 
Ja jag hittade hur man gjorde och fixade det direkt :) Tack för hjälpen.
Överlag tycker jag tdb funkar väldigt bra. Smidigt med att ha ett konto där som startavgifterna dras från. Det tävlingssystem jag är van vid (WRAS) är tusen gånger osmidigare

Eller hur! Tänk om vi hade nåt sånt, så lätt allt hade blivit. Och att kunna se allting på ett och samma ställe. Men nej, vi kan inte ens ha ett gemensamt reglemente :p

När är denna p&r? Ni behöver ju publik!
 
@sthu ja det hade vart guld! Så mycket lättare både för arrangörer och ryttare. Tänker hur mycket tid och energi man lägger bara på att få in rätt betalningar. Hade man ju sluppit då :)

Hah tror den var den 22a
 
@doleron jag har alltid betalat på plats! :)

Jag letar för fullt efter foderhäst för senare köp men verkar vara omöjligt att hitta någon :/ våren är snart här och jag får bara fortsätta hålla tummarna för att min framtida häst ska komma ut på annons!

Låna min häst. Får jag en paus från hästlivet en stund *suck*
 
@Ackio nej men varför känner du så?

Jag vet inte. Bara orkar inte med hästandet alls just nu. Tappat fokus på hela mitt liv och känns som jag behöver mer tid för mig själv, komma på benen igen. Vill knappt till stallet längre. Tar mig inte tid umgås med hästen. Bara mockar och åker hem.
 
Sist tog vi kontant. Halva startfältet uteblev. Så nu kommer vi gå genom TDB i fortsättningen.
Då går vi inte back eller förlorar intäkter.
 
Jag vet inte. Bara orkar inte med hästandet alls just nu. Tappat fokus på hela mitt liv och känns som jag behöver mer tid för mig själv, komma på benen igen. Vill knappt till stallet längre. Tar mig inte tid umgås med hästen. Bara mockar och åker hem.

Nej vad tråkigt :( En sån period har jag också varit i men det blev bättre efter ett tag och nu är jag mer taggad än någonsin. Vad har du för häst? Hoppas verkligen att du hittar tillbaka till det roliga snart!
 
Nej vad tråkigt :( En sån period har jag också varit i men det blev bättre efter ett tag och nu är jag mer taggad än någonsin. Vad har du för häst? Hoppas verkligen att du hittar tillbaka till det roliga snart!

4 årigt välstammat halvblod, lite över 170 cm nu.
 
Sist tog vi kontant. Halva startfältet uteblev. Så nu kommer vi gå genom TDB i fortsättningen.
Då går vi inte back eller förlorar intäkter.

Ja men just det. Det skrev du ju här. Är ju lättare att ha allt sånt klart innan tävlingsdagen så slipper man tjorv med cash på plats
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp