Bukehästar i skaraborg?

Shettisen..?
Åh, suck, ibland är det ledsamt att ha häst. Den vita har lyckats få ett skrapsår på höger framskena och var svullen och öm i förrgår. Kyla medelst spolning med kallvatten, vila och metacam har jag kört nu. Som tur är verkar det gå ner och svullnaden är väldigt lokal runt såret som är ytligt och ser rent ut.

Den svarta är iaf ganska pigg och glad, om än något rund om magen... Men hellre lite rund än för tunn, tycker jag (den är inte fet alltså)
 
Märks att jag tappat lusten lite.
Fick dessutom boka om återbesöket på Husaby. Skulle dit idag men bilen står på verkstan med läckande olja och trasiga bromsar.
Så avbokat Pay&Ride och just nu hoppas jag han går igenom ÅB den 13e så jag kan sälja honom och lägga ner :(
 
Men vad tråkigt @Ackio! Du får tänka att det bara kan bli bättre istället :) Jag som precis såg igår att min anmälan gått igenom och blev astaggad
 
Tråkigt @Ackio ! Vet precis hur det är att ha en ungis man aldrig kommer igång med pga skador, skador och åter skador! Nu har vi varit friska och ridbara i snart ett och ett halvt år vilket är längsta vi haft!
Håller tummarna för er!
 
@Ackio Vad tråkigt :( Hoppas hästen är fräsch på återbesöket! Och bilar ska bara funka, de har ingen rätt att gå sönder! Du får komma till Hjo på pay and ride på långfredagen istället :)
 
Tack för er pepp ang. mitt inlägg om sparrisen som tappat så mycket i vikt. Köpte maskkontroll på mässan igår så det skall jag fixa med i början på veckan.

Såret på Zacks ben blir större och större istället för mindre och mindre :confused:

Dessutom hittade jag honom såhär i hagen tidigare idag:
img_20150227_145418_54f0b43eddf2b3788d9b6719.jpg


Seriöst liksom?! :banghead: :banghead: :banghead:
 
Märks att jag tappat lusten lite.
Fick dessutom boka om återbesöket på Husaby. Skulle dit idag men bilen står på verkstan med läckande olja och trasiga bromsar.
Så avbokat Pay&Ride och just nu hoppas jag han går igenom ÅB den 13e så jag kan sälja honom och lägga ner :(

Klart du inte skall sälja honom! Du är bara inne i en dip just nu. Nu när ljuset och värmen kommer kommer peppen komma tillbaka, det är jag säker på. :up:

Säger jag som också är bra sugen på att sluta med allt vad (klantiga) hästar heter!! :meh:
 
Klart du inte skall sälja honom! Du är bara inne i en dip just nu. Nu när ljuset och värmen kommer kommer peppen komma tillbaka, det är jag säker på. :up:

Säger jag som också är bra sugen på att sluta med allt vad (klantiga) hästar heter!! :meh:

Ska vi rymma till Gekås? :p
 
Tips på att bli frisk från förkylning? Vaknade sjuk idag och imorgon bär det av till Göteborg horse show :/
 
@Ackio hjälp! Jag fattar inte hur jag ska betala p&r? Tidigare tävlingar jag vart på har betalats på plats så hur gör jag nu? Du som har koll och vet :)
 
@doleron jag har alltid betalat på plats! :)

Jag letar för fullt efter foderhäst för senare köp men verkar vara omöjligt att hitta någon :/ våren är snart här och jag får bara fortsätta hålla tummarna för att min framtida häst ska komma ut på annons!
 
@doleron jag har alltid betalat på plats! :)

Jag letar för fullt efter foderhäst för senare köp men verkar vara omöjligt att hitta någon :/ våren är snart här och jag får bara fortsätta hålla tummarna för att min framtida häst ska komma ut på annons!

Har du testat att lägga ut en sökesannons?
Jag har hittat alla mina tre hästar genom sådana. Både Mackan och Zack var de första hästarna jag provred efter att ha blivit kontaktad av säljare då de stämde precis in på vad jag sökte och jag turligt nog klickade med båda vid första ögonkastet. När jag letade häst efter Ztarlet, innan Mackan hittade mig, provred jag huuuur många som helst. Till slut tröttnade jag och la ut en sökesannons och som sagt, den första hästen jag provred blev det. :love:

Tycker generellt att det är svårt att leta bland säljesannonserna, för folk förskönar sina hästar så löjligt mycket. Vet inte hur många hästar jag provred som var något helt annat än det som stod i annonsen... :banghead:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp