Bukehästar i skaraborg?

b138523.jpg


Vill ni kika och säga vad ni tycker utifrån en bild? Blir tokig snart!:cry:
 
Jag är inte så duktig på sadlar men den ser väl ut att ligga i balans på bilden. Sadeln ser väldigt rak ut men det kanske ryggen är också? Vad är det för märke?
 
@hastskotare Jag kan inte mycket heller mer än att jag tycker den ser ut att följa ryggen (det man kan se) och den ser ut att ligga i balans. Tycker i alla fall den ser väldigt skön ut i sätet!
 
Huja, vilken dag!
Först ridlektion, första gången på länge för oss och första gången ever för min kompis. Gick asbra för alla inblandade, alla nöjda och glada efteråt. Två genomsvettiga hästar och två glada ryttare. Ena bilen slirade loss lite i leran på väg hem, men inget värre än att bilen behöver tvättas.

Kommer hem till stallet, parkerar ena hästen utanför stallet och den andra får gå in i en box och vi börjar bära in grejer. När vi kommer in igen har häst lyckats knäcka ena stolpen till boxen :banghead: Det är en ombyggd grisbox, två dörrar och två stolpar i mitten på ena långsidan. Den ena stolpen har lossnat från marken och hela väggen buktar utåt. Heja!
Fick givetvis inte upp dörren, så det var bara att försöka banka och bända upp en av dörrarna.. Så nu måste vi laga stall. Som om vi inte hade tillräckligt med jobb redan!
Nåja, man får vara glad att hästen inte skadade sig. Hon såg mest konfunderad ut när hon fick gå ut genom en annan dörr än vanligt.
Häst som fick stå ute passade på att gräva en stor grop, så imorgon är det jag som ska skyffla singel och gräva igen hål!

Nu när jag suttit vid datorn och jobbat ett par timmar känner jag att höften börjar värka igen. Heja! Håller tummarna att det bara är en muskelinflammation och inte hela leden igen..
Får börja knapra antiinflammatoriskt redan nu och missbruka liniment så jag kan tävla på söndag.
 
Åh vad drygt @sthu, dagen som började så bra. Men vilka klasser blir det för er? Är själv astaggad! Lite orolig dock för det kommer inte bli någon ridning på lördagen för då ska vi till gbg, får se hur taggad Pajs blir bara
 
@doleron Vi ska med till gbg på lördag :D Tänkte ut o galoppera på fredag, hjälper kanske lite om man har tur.
Ska vara med i trail och versatile, om den nu blir av.
 
Haha smart. Kanske får göra nå liknande. Well då är vi 2 i vh i alla fall. Kanske kan övertala en till om det skulle behövas ;)
Men ingen wr eller re?
 
b138523.jpg


Vill ni kika och säga vad ni tycker utifrån en bild? Blir tokig snart!:cry:

De sadlar som sett ut så där på min häst i stallgången har under ridning tryckt och sjunkit ner fram i manken. Behöver dock inte betyda att samma händer med din. Mitt bästa råd är att rida och prova, för det är ju i ridningen, i rörelse, som sadeln behöver passa, inte lika viktigt när hästen står still i stallgången.

(Min häst är hon byggd i nerförsbacke och med nästan ingen manke, så det är inte jättelätt direkt att hitta en dressyrsadel som passar.)
 
Senast ändrad:
Haha smart. Kanske får göra nå liknande. Well då är vi 2 i vh i alla fall. Kanske kan övertala en till om det skulle behövas ;)
Men ingen wr eller re?

Annars borde vi väl få rida ändå om vi vill tycker jag, jag vill jag vill!
Nää, tänkte varit med i wr med först fast sen ångrade jag mig. Vet inte riktigt varför, det gick ju bra sist. Blir det ingen vh byter jag till wr! Eller kanske efteranmäler mig på plats, vem vet? :D
 
Jaa, kanske.. Vi får se, jag får fundera lite till. Är mest mesig tror jag :p Läskigt ju, tänk om jag måste byta galopp eller nåt sånt otäckt!
 
Åh, suck, ibland är det ledsamt att ha häst. Den vita har lyckats få ett skrapsår på höger framskena och var svullen och öm i förrgår. Kyla medelst spolning med kallvatten, vila och metacam har jag kört nu. Som tur är verkar det gå ner och svullnaden är väldigt lokal runt såret som är ytligt och ser rent ut.

Den svarta är iaf ganska pigg och glad, om än något rund om magen... Men hellre lite rund än för tunn, tycker jag (den är inte fet alltså)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp