Broholmer med märkligt beteende

Sv: Broholmer med märkligt beteende

Nu tror jag iofs vad svaret blir, men jag måste fråga ändå.

Varför har du sele på henne? Om hunden har integritet (vilket det verkar som) så känns det juste'are att bara kränga/knäppa på ett halsband.

Nu har jag ju inte sett hunden, men jag tolkar din text som så att hon har just integritet, men hon kan inte riktigt "stå upp för sin åsikt". Hon försöker avvärja med "bett" (det kan ju ha fungerat förut vid tillfälle) och när du säger åt henne att lägga av så väljer hon att fjolla sig ur det.

Jag håller fö med simba, underbart vacker Aussie :D
 
Sv: Broholmer med märkligt beteende

Edit: när min malle kom till mig så hade vi full brottningsmatch varje gång halsbandet skulle på... Han slog med tassarna och böjde bort huvudet. Jag fick ett kedjestryp till honom, men började direkt med mjuka, breda halsband ist. Jag satte honom ner och trädde lugnt på honom halsbandet, vid något tillfälle fick han en köttbulle. Idag trär han själv in sin breda skalle i halsbanden vad jag än presenterar.

Om hunden du passar inte gillar selen + har lite integritet (utan att känna till rasen känns det ändå som en vettig förklaring) och det faktum att du är ganska ny i hundens liv så är beteendet rätt förklarligt.
 
Sv: Broholmer med märkligt beteende

Gårdagens kloklippning på brontosaurusen - Matte, jag måste också hålla i klosaxen.
Vi har gått från husse hålla still i famnen, matte klippa - till Husse klia, matte klippa - till matte ge godis och klippa.

Men det är liiite skumt så då håller man i klosaxen...förenklar proceduren -NOT.
 
Sv: Broholmer med märkligt beteende

Jag har sele för att "lilla" Mofflan-tofflan "inte är så duktig på att gå fot" som matten uttryckte det.

Hon kan inte gå i koppel alls, så för att överhuvudtaget inte bli bogserad över stadens gator så har jag satt på en VGW-sele.

Sen skulle jag i och för sig kunna skita i att borsta henne, men hon hårar så förbaskat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp