brodder i felttävlan

M

MieUlrika

Hei!
Jeg har aldri startet fälttävlan før og så lurte jeg på hva sorts brodder bruker dere i skoene. Om det feks er veldig lerigt eller tørt i bakken? :bump:
Jeg lurer også på om man trenger en overgjord om man bare skal starte små klasser? I norge har vi 60 cm som laveste klasse og jeg har ikke tenkt å starte mer enn det i år(skal ha ny hest og sånn).:bump:

Sv: brodder i felttävlan

är det ävldigt lerigt brukar jag s'tta större broddar på "utsidan".
Annars har jag ett par normal stora broddar runt om.

Övergjor är inget nögvändigt, men en bra livlina om sadelgjorden går sönder, det kan den ju faktiskt göra även om hinderna är små;)

jag brukar ha stora gräsbrodd om det är gräsunderlag.
annars har jag små gräsbrodd, eller inga alls om bana går på grus/sand

Brukar alltid ha normalstora gräsbroddar i terrängen. Är det väldigt lerigt/vått i marken sätter jag stora broddar i ytterhålen.

Hva mener dere med ytterhålen? Har dere ekstra brodd hull? Jeg har bare i tåen og i draktene på skoene til min hest.....:bow:

Jeg har ikke 2 hull bak på skoene til hesten min, hjelp:eek: må jeg ha det.... ordner hovslageren det for meg?
Vil ikke at hesten skal skli, og vet at det kan bli veldig leirete på den ene banen her i norge, spesielt inne i skogen....
:bow:

nu har jag ritat en väldigt vacker och pedagogisk bild :D

vi tänker oss att vi ser hästen underifrån :)
de blå är broddhålen, och de yttre är de som är inringade med rött.
skor.jpg

Nä, har heller inte broddar i tårna. Och har man det ska man nog akta sig för att sätta stora där...

Men förklaringen av vilka som var ytterhålen var som jag menade iaf!!

:D Vadå inte ha ngt bättre för sig :angel:fast jag borde plugga fysik....

Nä, jag har inte heller brodd i tårna, men nu vet ni iaf vilka som är ytterhålen :idea:

tusen takk...:idea:
Jeg skjønte jo ingenting er jeg dum eller hva:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 336
Senast: Bison
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: Naranja
·
K
Avel Hei! Jeg har en pensjonert spranghest på 21 år. Blanding av hannoveraner og holsteiner; Norsk varmblods ridehest. Med meget god stamme...
Svar
3
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar