Boxlås till slagdörrar?

A

Ariadne

Vi har vanliga fjäderlås på våra boxar, men blecken är ju himla dumma och farliga! Har fått ett par täcken sönderrivna när hästen varit tjafsig på väg in i boxen, men det är ju 'bara' täcken (fast en trist utgift att behöva ta om och om igen), desto värre om hon faktiskt skadar sej någon gång! Har sett att vissa har träklossar som 'skyddar' blecket, men kan inte hitta att köpa och får väl kanske försöka knåpa ihop själv om jag inte kan hitta något annat. Men funderar på att byta boxlås till en annan variant helt, då den andre hästen är en utbrytare och har lyckats komme på hur hon ska få upp låset.
Undrar således om någon provat den här sortens lås och tycker att dom är bra? Funkar dom till slagdörrar?

32882514.jpg
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Ja det var min första tanke också, har dock inte sett dom IRL.
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Det bästa är att fingra på grejorna IRL :D

Det finns andra typer av bra lås till klåfingriga hästar, hittar dock inga bilder nu.
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Det bästa är att fingra på grejorna IRL
Hahaha! Ja, kunde inte hållt med mer! :D

Ok ska googla runt lite och se om jag hitta fler boxlås, men är tacksam om det senare finns någon länk att erbjuda! :laugh:
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Vi har vänt på våra lås, så blecket sitter istället på dörren, den öppnas och på så sätt försvinner risken för skador på täcken eller i sämsta fall på hästen.
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Det var ju en helt strålande ideé! Tack för den du, ska definitivt testas! :idea:
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Vi har ett sådant lås på en hage. Vi måste lyfta upp griden för att låsa - så ja den är klen.
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Är ju jätteenkelt att sätta träklossar för så att det är inte är nån risk för skada på hästar eller utrustning. Är man lite pysslig borde man ju till och med kunna göra så det ser riktigt snyggt ut.
 
Sv: Boxlås till slagdörrar?

Jag har bara såna lås, älskar dem, väldigt lätta att öppna o stänga, även med frusna fingrar;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan *suck* Är i valet och kvalet om jag ska byta stallplats. Jag har haft mina hästar uppstallade på nuvarande stallet i drygt sex år...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Salandge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp