blödning men gravid ändå!?

Amandas

Trådstartare
Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test skall införskaffs men ville bara berätta min story om vad som hänt och se om det finns någon i liknande situation.

Mens 24/12-09 ägglossning kring 5-7 jan och i dessa dar har jag och sambon oskyddat sex så risken för en graviditet finns. Dagarna går och jag får ont i brösten men räkna med att det har med mensen o göra så inge mer om de. Den 19 januari har ja o sambon oskyddat igen och ursäkta mig nu men lite hårdare sex och jag skymtar en väldigt ljus rosa flytning men han mena på att han inte såg något. Dagen efter alltså den 20 får jag en blödning vad jag tror var min mens som varar 1 till 2 dagar med rött blod och sen är det brunt i en dag och inget mer. har längre inte ont i brösten heller och allt är som vanligt.
Den 26 jan åker vi på födelsedags kalas och på vägen hem från jobbet känner jag av ett lätt illamående och beklaga mig över de för honom men tänkte att jag var hungrig så jag slog bort tanken. Väl framkommen på kalaset så får jag ett plötsligt kraftigt illamående så jag inte kan stå upp och vill bara åka hem så vi åker hem. Detta illamående och bakis känslan som darrningar svaghet m.m har hållit i sig en vecka. var tvungen att sjukanmäla mig från jobbet denna vecka pga illamåendet och att jag inte kunde äta och då menar jag verkligen de, mandarin var allt jag fick ner under denna vecka. Nu har det gått som sagt en vecka sen de plötsliga illamåendet kom och jag har kännt i ca 4-5 dar nu en molvärk i ja nedre delen av magen och i äggstockarna. min mage är sen innan platt och även nu men hård och så känner jag tydligt 4 små utåtstående blodådror. väldigt lite ömma bröst som kommit nu den senaste dagen och jag har små bröst så jag har lätt kunnat känna att de två "knölar" jag har, en i vardera bröst och så har självaste vårtgården blitt lite upphöjd ser lite ut som när brösten en gång i tiden började växa.. Trött är jag alltid så de reflekterar jag inte över.

Ledsen för ett långt förvirrande inlägg men det jag vill få fram med detta är kan jag trotts min blödning/mens kunna vara gravid!? Har någon varit med om liknande?

MVH A
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

Ja du kan vara gravid trots den lilla blödningen :)

Jag blödde till och från mellan vecka 7-15 ungefär .
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

ojsan hoppsan jag trodde inte att det skulle kunna vara möjligt med blödning då det sägs att blodet är ägget som inte befruktats. Glömde kanske tilllägga att mor min gick med vanlig mens i 5 månader med min syster men jag har ändå inte velat tro riktigt på henne när hon sa de.. men men de blir väl till o ta ett test kanske då..

nu vart de lite läskigt och pirrit.. huwa! men tack för svaret! =)
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

Jag hade blödningar som inte var lika rikliga som mensen men som kom på samma intervall i början av graviditeten och det höll på till 3-4 månaden med "mens". Detta enbart då jag väntade sista barnet, de tre första ingenting.


Gira
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

Kan vara dina slemhinnor som blivit irriterade och blodet kommer där ifrån om ni kört lite hårdare ;)

Mina slemhinnor vart superkänsliga den här senaste graviditeten och blödde lätt ifrån dem. De är fortfarande superkänsliga eftersom jag ammar så jag har fått köpa fuktcreme för muffen för slemhinnorna är så irriterad!
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

Hoppas du vill skriva här sen när du gjort testet. Du hade ju din mens när jag hade min och blev gravid. Vore kul med fler höstmammor:)
 
Sv: blödning men gravid ändå!?

Hoppas du vill skriva här sen när du gjort testet. Du hade ju din mens när jag hade min och blev gravid. Vore kul med fler höstmammor:)

jag ska uppdatera er om hur de går oavsett om de blir + elr -.
Jag tänkte fara iväg på apoteket idag men de rann ut i sanden för allt annat kom i vägen. Känner fortfarande av en väldigt lätt molvärk och tydliga blodådror på magen och lite illamående ibland men ja ska inte inbilla mig förmycket. De är så lätt att man får alla symtomer då.. men så fort javet nått så ska jag ge er en update!
kram
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: Suspiria
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 481
Senast: Ramona
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 464
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 623
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp