Blivit med pudel

Habibi

Trådstartare
Hej. Skriver här för första gången för att få lite råd.

Vi hämtade igår en sju år gammal pudeltik vars matte gått bort. Avlivningstid var beställd till idag så vi hade inte så mycket tid att fundera. Vi hade redan från början sagt att vi är ett tillfälligt hem, och att vi kommer leta efter en bra ägare. Frågan är bara hur. Denna pudel är helt ovan vid stallmiljö, alla våra bekanta har häst, den är sju år och snäll men bortskämd, ingen vi känner har hund på det sätt denna bott tidigare. Jag inser att Blocket inte är något bra alternativ, men var letar man ny ägare då? Den är inte välkommen på min arbetsplats någon längre period så det brinner lite i knutarna.

Tacksam för alla förslag /Anna

Sv: Blivit med pudel

varför inte blocket? Det går hitta seriösa människor. Hur ska du annars nå ut till människor utan att annonsera?

Sv: Blivit med pudel

För omplacering av pudel kan man ju alltid vända sig till rasringen. Dom har egen omplaceringssida. Hittehund är annars en bra och seriös organisation som hjälper till med omplaceringar.

Sen har du som sagt pm;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 221
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, Under senaste år har det varit mycket annat så det har inte blivit mycket tid för träningen. Siri min sjuåriga tik är en väldigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 822
Senast: Kiwiqueen
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka