Blir KWPN till SWB ???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 746
M

M_Q

Har precis fått hem mitt nya holländska sto.
Om jag nu skickar in hennes pass för att få svenskt pass blir hon SWB då?? Vilken färg får hon på pappren? ( hon är e:Oramé-Nimmerdor-Schampus xx-Farnese som borde vara gk. stam här?).
Finns det ngn anledning att inte skicka in och byta pass? Läste på ASVHs sida att man inte måste byta om man har EU pass, men att man behöver göra de om man vill deltaga i ASVHs unghäst aktiviteter och vi planerar för 4-års nästa år.
Hur har ni gjort när ni imp. hästar???

Har läst infon på ASVHs sida men tkr inte det säger mig så mkt!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blir KWPN till SWB ???

Du får inget nytt pass, det du får är en tilläggsregistrering med svenskt regnr som stämplas och skrivs in i det befintliga passet. Har hon helt godkänd härstamning så får du ett regnr som motsvarar det de som har gröna papper har och man kan alltså räkna henne som att hon har gröna papper här (även om hon behåller sitt utländska pass).
För att deltaga i ASVHs evenemang så måste du göra denna registrering för vanliga tävlingar behöver du inte göra det.

Glöm inte att du numera måste chippa importer för att registrera dem här (anledningen till att mitt sista sto inte är reggad i Sverige hon hatar verkligen sprutor och är fruktansvärd att bara ge en vanlig vaccinspruta så att chippa henne är inget varken min vet eller jag har någon större lust att ge oss på, så trötta på livet är ingen av oss, tur att hon redan är stambokförd i utlandet och därmed inte behöver reggas här för att regga fölen).

Liknande trådar

M
Träning Ok, har suttit och läst lite och vart bara mer förvirrad... Kvalitetsbedömningen behövs det inget kval till? Utan man anmäler, åker...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: elle12
·
M
Avel Nu står hon i hagen!! Har inte vågat säga ngt till ngn innan för jag har vart rädd att de inte skulle bli ngt då! Men nu är hon hemma...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: carinah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka