Blir ju inte bättre

Minelli

Trådstartare
Min ena häst ser inte alltför kul ut i kroppen, dåligt med muskler över baken och ryggen och mycket mage. Trodde det skulle bli bättre nu med uträknad foderstat som har en kvot på ungefär (minns inte och orkar inte öppna programmet) 7.5. Vad gör man ?
Hon ser ut ungefär så här:
http://www.geocities.com/lina_rs/images/flingafet.jpg
Hon har visserligen varit sjuk och inte varit igång mer än på halvfart till för nån vecka sedan men ändå...
 
Halloj Lina! Ger du vitaminer nånting? Har för mig att jag föreslog det, men är inte helt säker. Hur länge har hon ätit dem i så fall?
 
Hon har gått på ½ mått VSL minst en månad och innan dess annan E-vitamin som oxå innehöll lysin och selen. Sedan du tipsade om VSL så har hon fått ett helt mått.
 
Är kanske svårt att se på kort men hon är kantig över baken och har för myckey mage, Börjar tröttna på att få kommentarer om att hon är tjock, när hon inte är det..

Hon har stått på den här foderstaten 1 månad.
 
På bilden ser det inte ut att vara någon fara med hästens hull . . .
Det kan ju faktiskt handla om att hästen är otränad och därför inte har "tillräckligt" med muskler över rygg och bak. Kanske lite rund om magen av samma anledning. Galopparbete brukar göra susen på rund mage!

En bra foderstat ger förutsättningar för hästen att muskla sig, men man kan inte få en välmusklad häst enbart genom utfodring - det krävs träning också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 326
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Hjälp och råd! Lång text! Jag har en 5 årig tik som är sjuk men vi hittat inte varför. Allt började för ca 9 månader sedan då hon...
2
Svar
27
· Visningar
3 685
Senast: Sampi
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: vildeld
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 935
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp