Björn Svensson: ”Kollen på skyldigheter har tappats bort”

Kruxet är väl att alla vill ha de där pigga, glada, självgående, pålitliga och okomplicerade medarbetarna. Plus att arbetslösheten är rekordlåg, så de som saknar jobb nu är de som står lite längre från arbetsmarknaden, som det heter.
Vilket jag tycker är bra. Med ökad kunskap hos arbetstagare om att inte behöva utstå dåliga arbetsförhållanden så behöver arbetstagare locka med bra arbetsplats med bra villkor.

Prata istället om hur du kan bli bra arbetsgivare som folk vill jobba hos och mindre om hur bortskämda folk är som inte vill jobba för mat, husrum och fickpengar utan någon fritid.

Han har ju blivit känd på att provocera och brukar ha viss attityd sas, så blir inte särskilt förvånad över texten..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Krångla inte till hanteringen – och hoppa inte på alla nya trender! Träna i stället hästen på det du vill att den ska kunna – och lär...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Otherside
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 158
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hypotyreos
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Dejtingtråden del 38