Betäcka arabsto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 822
Sv: Betäcka arabsto

Ett tips ta Haydn 977. en super hingst som är 163 cm men lämnar lite större bebisar.. han e super fin. har jätte fin och lätt gång å i honom är det dessutom 75%fullblod. jag själv väntar en bebis efter honom i april.

Finns just ingen marknade för arabavel idag...tom de absolut bästa har svårare att sälja idag.
En hbl korsning är nog tom lättare att sälja(om man skulle vilja) o chansen är större att det blir större o med betydligt bättre gång än om man betäcker med arab.

Tycker det är lite tråkigt att många arabägare vill korsa sina avkommor, när det börjar pratas om höjden, det finns större araber.
Titta lite extra på Hajar al Kamar han är själv ca 160, stor i kroppen, ger massa till avkommorna, älskar att hoppa och gör det bra! Har en mycket trevlig teknik!
Vacker och enkel att rida. Han kommer att stå ett år till i Sverige sedan åker han tillbaka till Frankrike, passa på.
Om du endast ska betäcka med en halvblodshingst för att få en större häst så är det ju inte säkert. Ditt sto kanske ger mindre hästar tyvärr. kolla det innan du börjar mixtra.
Jag tycker att det är helt ok om någon vill betäcka sitt arabsto med en halvblodshingst. Det ger ju ett halvblod med gröna papper som sedan kanske kan verka i halvblodsaveln.

*Mer arabblod till halvblodsfolket!* :bow::banana::rofl:

Carina på Silver Arabians

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 135
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 676
Senast: Freazer
·
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 808
Senast: dobbis
·
Avel ska betäcka mitt sto sto till sommaren. hon har ingen märkvärdig stam annat än att farfar är donnerhall. ska inte sälja fölet utan ska...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 781
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka