Behöver få hjälp men vet inte vart??

Ela

Trådstartare
Jag har tidigare skrivit om mina hanhundar som inte fungerar tillsammans och hur jobbigt jag upplever det.

Länkar:http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=885169
och
http://http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=920553

Nu har jag bestämt mig och något måste hända. Till stor del är det säkert så att problemet ligger hos mig då jag är väldigt rädd för vad han kan åstakomma.

Här omkring finns det ingen som jag vet som har kunskap och kan hjälpa oss, vår brukshundklubb saknar helt erfarenhet av "problem" hundar.

Helst skulle vi vilja få det att fungera här hemma, men jag vill inte ha en hund jag känner mig osäker på i mötet med andra djur och hundar. Jag vill ha mina hundar med mig och känna mig bekväm med det.

Problemet är framförallt katter och små hundar och då blockerar han sig, jag kan inte nå honom. Förr gjorde han inte direkta utfall utan var mest spänd men numera gör han vissa gånger utfall och jag skäms :crazy:

Någon som kan ge mig tips?

Sv: Behöver få hjälp men vet inte vart??

Jag läste lite ur din förra tråd.

Jag går runt och är rädd och har ständigt dåligt samvete. Rädd för att barnen ska missa grindarna eller att man ska råka släppa ihop dem. Yngsta barnet är ju bara 16 mån så hon förstår ju inte. Dåligt samvete har jag för att jag inte vågar ta med honom på promenad och att han tyvärr får sitta lite mycket i hundgården. Visserligen får han motion av sambon och är även med honom till jobbet då och då.

Så kan ni ju inte ha det. Varken du, barnen eller hunden. Det känns inte rättvist mot någon av parterna.

Jag ser två alternativ: Antingen tar ni hjälp utifrån nu, direkt, så fort som möjligt, och arbetar mycket intensivt med problemet att inte kunna ha de två hanhundarna tillsammans och ävenmed den yngre hundens problem med andra hundar. Eller så omplacerar ni den yngre hunden.

Det är klart att det är jobbigt, men när det gäller hundarna så tror jag att de lider betydligt mer av att behöva gå runt och känna av varandra och känna av din stress och oro än vad de skulle göra om någon av dem omplacerades. Och tänk om något av barnen skulle råka glömma grinden så att hundarna far ihop? Risken finns både att barnet får se något väldigt obehagligt men också att barnet råkar komma emellan i slagsmålet.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 930
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 103
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka