Beach Boy 814 mfl... fudneringar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Trilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 673
Sv: Beach Boy 814 mfl... fudneringar!

Det är ju något speciellt med "gamla bekanta"!
Billy Boy måste ju vara gammal nu.
Han är en av de få av de numera äldre hingstar jag inte har sett i levande livet.
mvh

ja jo självklart. du har helt rätt.

men hon var aldrig konstig vid ridning utan mer att hon vägrade åka vanlig transport och sådant :)

Jag håller med dig.
När Quite Easy med son samt deras avkommor bockar runt, är det för att de är så pigga och glada.
Inte för att de är krångliga! ;) Nu får jag väl huka mig, för nu kommer det säkert hagla in dementier på det! :)
Men lite märkligt är det att dessa små bockmaskiner till avkommor inte anses svårridna, utan bara glada hästar?
Falsterbosegraren i dressyr kan väl ses som ett sådant exempel.
Och det är mig veterligt inte det enda exemplet! Men nu är vi som ryttare mer vana vid ett explosivt temperament.
Men om man vill ha racermaskiner, så ingår det i priset?

Vad man inte skall glömma är att Beach Boy har en fransk far, som stod mycket högt i blod. Zeus.
Han har ju lämnat otaliga avkommor i GP. Och gjorde så över väldigt lång tid.

Och som ancan nämnde, Zeus och Lucky Boy xx i en kombination lär ju inte gärna bli någon turridningshäst! Dessutom ligger det ju längre bak även Talisman (på Zeus sida), som var en sporthästgenererare av rang. Han är ju morfar till Furioso II och Mexico, och det är ju också kanonblod, men som man gärna vill ha, men kanske inte dubbla upp! :cool:
Men om man vill ha en tävlingshäst, så behövs ofta den extra nerven!
En av Zeus sista tävlande hästar, Zandor Z eu Polydor, som ju har samma far som Pilot, är ju en annan sådan gnistrande kombination.
Men som kan behövas upp i klasserna.

Och jämfört med Baloubet är de ju rena kattungarna! :D

Med tanke på hur många hästar e BB och även ue honom, som tävlar på högre nivå, så kan de ju inte klassas som knäppskallar?
Swifthästarna ses ju lite på samma sätt. Men han har visat sig vara en bra morfarshingst. På dressyrsidan!

Men det är märkligt hur sällan BBs avkommor och deras resultat nämns?
Jag tror inte att jag läste att BB var morfarsfar till förra årets Budeschampionatvinnare tex? För det hade ju varit kuriosa om inte annat. Eller som morfar till Arko III?

Jag tror att BB liksom tex Landlord, var lite före sin tid!
Hade de importerats idag, hade inte ett öga lyfts. Och inte ett ord knystats om avkommornas "speciella egenskaper"! :D
Men rosats för de positiva egenskaper som tävlingshästar har.

mvh

mvh

Kolla på Flyinges hemsida på "Vart tog hingsten vägen?" Där står det att D-Day är tillbaka i Tyskland. ;)

Måste bara rätta lite, Hip Hops äldsta avkommor är 3 år i år.

Den Beach Boy avkomma jag har, har startat 1,40 hoppning med sikt på högre.
Hans stora plus i sina gångarer är hans stora härliga galopp, de andra gångarterna är trevliga med bra tramp, men inga "wow" (har haft en häst med en helt underbar ökad trav, som en "extra gångart", det var "Wow"). Fst jag tror att min pålle hade kunnat gå bra inom dressyren då han har trevlig exteriör för det och gångarter som håller, fast det ligger bara i mitt intresse att träna dressyr, inte tävla.
Knäpp i huvudet är han inte, men jag tror många Beach Boy avkommer har ett tufft huvud som bäst lämpar sig till rutinerade tävlingsryttare.

Jag minns en annan Beach boy avkomma som hoppade som bara den för några år sedan.

Med stammen Beach Boy-Ciceron_Polarstern:love:

Kollade på resultaten och kan bara hitta MSV placeruíngar iofs, men jag minns fortfarande hur den kunde sätta under sig:love:-vilka gångarter...

Men det ska den ju ha med den stammen iofs.allt kanske inte ska tillskänkas just Beach Boy i det fallet:angel:

Ett av mina nya ston är e. Beach Boy - Ganseco och själv placeringar i både medelsvår hoppning och fälttävlan. Tror att hon skulle ha kunnat gå bra i ren dressyr också, men att det inte fanns ryttare till det.
En verkligt allraound häst som är väldigt snäll och lätt hanterlig. Ska man nämna något negativ så får det väl vara att hon var lite ängslig när hon precis kom till oss. Men det har gått över helt och hållet sedan hon lärt känna oss.

Jag har precis köpt mej en 6-åring efter Beach Boy. Har aldrig haft en så säker och cool häst tidigare. En tuff häst med lite humör men väldigt snäll och lättriden. Gått 6-årsfinal på Flyinge i somras.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka