bästa snösulorna?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nanini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 197
N

Nanini

har en pålle som gärna får jätte styltor fasstän snösulorna, några tips?

Sv: bästa snösulorna?

Sulan måste ligga precis intill skokanten, annars kan det hända att den inte funkar. Kolla så att den gör det på din häst annars får man ändra till nästa skoning.
De så kallade snösulorna, de där med luftkanal, tycker jag annars är det enda (till järnskor) som funkar för att undvika snöstyltor.

Sulan måste ligga precis intill skokanten, annars kan det hända att den inte funkar. Kolla så att den gör det på din häst annars får man ändra till nästa skoning.
De så kallade snösulorna, de där med luftkanal, tycker jag annars är det enda (till järnskor) som funkar för att undvika snöstyltor.

Kan bara hålla med :bow:

okej... brukar smörja med fett, funkar ett tag :) men vadå luft kanal?:confused: jag brukar köra med dom där hela svarta som det är en knöl/bubbla i mitten som SKA åka in när hoven trampas ner och åka ut när den tas upp.... det är det som funkat bäst .. men inte helt dock... lite snö blir det väll nästan alltid men hon är proffs på att få höööga styltor ändå :/

aldrig höst talas om broddade bots eller sett :D ska iväg snart och kolla vad det har att erbjuda i år :D

Jag har hört i en annan tråd att göra egna sulor av glasslock skall visst funka jättebrsa :D

Använder samma som Vicious och är jättenöjd me dem! Får aldrig styltor.

köpte sånna nu men de brukar inte funka så bra... dock bättre än utan. blir väll att dränka i såpa och fett :P

Fråga din hovslagare! Det gjorde jag och han hade tom med sig som han satte på direkt.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 640
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka