Barnsång, texthjälp!

Emmahpemma

Trådstartare
vet inte riktigt var denna tråd passar , men testar här!

Jag har fått en barnsång på hjärnan! men jag kommer inte ihåg slutet på den!

såhär går den:
"En elefant balanserade, på en liten liten spindeltrååd.
Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant!
Två elefanter balanserade....osv"
sen slutar den med att tråden brister och alla elefanter trillar ner....men hur går texten där??? :confused:

Äääär det någon som vet så blir jag jätteglad!! :D :banana: :bump: :bow:
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

den slutar nog inte så.. har sökt på den på internet och den håller bara på sådär i en oändlighet.. :eek:
ändå upp till tusentals elefanter,, beroende på hur länge man orkar fortsätta.. :angel:
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

vi kanske hade något "hemmasnickrat" slut på den på dagis :D
jag hittar nämligen inte heller något slut på sången! :o :D
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

Jag och min dotter. (11 år vid tillfället) Satt och sjöng på den när vi väntade på någon.
Det var i februari i Åbo och mycket kallt. Vi frös och satt i en busskur och väntade.

Jag minns inte hur långt vi kom på sången, men flera hundra elefanter var det i alla fall.
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

vet inte riktigt var denna tråd passar , men testar här!

Jag har fått en barnsång på hjärnan! men jag kommer inte ihåg slutet på den!

såhär går den:
"En elefant balanserade, på en liten liten spindeltrååd.
Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant!
Två elefanter balanserade....osv"
sen slutar den med att tråden brister och alla elefanter trillar ner....men hur går texten där??? :confused:

Äääär det någon som vet så blir jag jätteglad!! :D :banana: :bump: :bow:


Haha, brukar sitta och sjunga på den :angel: Men den fortsätter väl bara? Det är väl en sån där evighetssång? :D
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

Den har inget slut, såvitt jag vet... man bara fortsätter på samma verser så länge man ids. :p
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

Jag har funderat på samma sak i flera år. Jag minns att vi lekte sången. Man gick alltså och hämtade "en annan elefant" tills det var slut på barn och då har jag för mig att tråden brast och alla hamnade i en hög på golvet... Men jag kommer inte heller på hur sången skulle gå då.
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

preciiiiiis så gjorde vi också!!! :banana: man hämtade varenda unge på hela dagis o tillslut brast tråden...:D :confused:
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

som sagt jag har klurat och frågat folk om det här i flera år utan att bli klokare...
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

"1000 elefanter balanserade på en liten liten spindeltrååd, men tråden var så jätte tunn så att den brast och alla elefanterna dom ramla ner pladask!"

titta titta titta! :D :banana: :bump: :rofl:
 
Sv: Barnsång, texthjälp!

Äh vi orkar bara till tio.

"tio elefanter balanserade
på en liten liten spindeltrååd
det tyckte dom var så intressant
men nu fanns det inte någon mera elefant :p "
 

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: TeamLundVer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 789
Senast: FreSus
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 305
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp