Barnlängtan

Status
Stängd för vidare inlägg.

citron

Trådstartare
Det verkar som om alla i bekantskapkretsen har bebis nu och jag får jättelängtan efter bebis.Samtidigt som det känns som om det räcker bra med fyra.Men jag älskar att vara gravid och känna bebisen i magen och allt det där.Jag vet inte inte vad jag vill egentligen,både ja och nej.Yngsta är nu fem så det känns lite att ja ha börja om nu med nattvak och blöjor och allt som hör till men ändå det skulle vara underbart.

Får höra av andra att man inte är klok som har fyra.Vad blir reaktionen om man skaffar en till.Är jag galen om jag vill ha en bebis till?

Citron behövde svamla av sig lite........
 
Sv: Barnlängtan

fyra :eek:
jag har fullt upp med en ;)

Du har säkert ångan uppe och klarar en till. Har du råd och möjlighet så varför inte??
 
Sv: Barnlängtan

Jag har också 4. Vill inte ha fler barn. Men visst , tror nog jag kan bli bäbissugen framöver. Känslan att känna barnet inne i magen, att hålla det i famnen som nyfödd och bara överväldigas av kärlek till denna nya lilla varelse som är totalt hjälplös.:love: :love: :love:
Att sedan få följa barnets utveckling och lotsa fram det efter bästa förmåga till en självständig individ, med förståelse för andra...bla.bla.bla -sen kommer barnbarnen!!!! -förhoppningsvis.

Fast näe, inte en chans för min del. Har dessutom taskig fysik (rygg och leder). Sen ska ju tilläggas att mina har kommit tätt. aug -99, aug -02, sept-04 och dec -05.
Känner mig ganska sliten emellanåt. Det är tufft att vara "VD för företaget familjen AB" . 6 aktieägare som vill olika varav de två stora måste köra över de små emellanåt, för att hålla företaget på rak kurs.. ;)
Disk, tvätt,etc. Jag jobbar deltid nu, maken heltid. samt vi har ett gäng hästar som ska ha sitt.

Nej, varför skulle det vara fel med ett barn till? Känner ni att det är rätt så varför inte? (Har själv 6 syskon , födda mellan -75 till -92 och det har funkat utmärkt!)

Håller dock med dig om att man får höra att man inte är riktigt klok som har 4. Det snackas ju en del bakom ryggen. Man följer ju inte normen liksom...
 
Sv: Barnlängtan

Tror att största skillnaden blir mellan 3:an och 4:an när man inte längre tex får plats hela familjen i en "vanlig" bil osv! (om man tänker på det praktiska då...)
Har man 4:a kan man väl lika gärna ha 5! :)

Har en kompis som har fyra, men de vill inte ha mer, men å andra sidan har de fått 4 barn på mindre än 5 år :crazy: ! (de två sista var tvillingar) :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 835
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 758
Senast: geting
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 751
Senast: Bee
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 962
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp