Barn som åker till andra föräldern varannan helg...

Sv: Barn som åker till andra föräldern varannan helg...

Min dotter och jag bor 18 mil ifrån hennes pappa. Han har henne en vecka i månaden. Kommer nog blir mindre sen. Men varje gång hon ska åka till honom så vill hon inte. Ibland blir hon ledsen för hon vill stanna kvar eller åka till min pojkvän istället. Men jag puschar på och försöker säga bra saker och att dem kommer att ha så roligt.
När hon väl se hennes pappa så blir hon ju glad. Jag gör detta för hennes skull. Hennes pappa ringer väldigt sällan och frågar aldrig något om henne när han väl ringer. Så har han mage till att säga och klaga över att han inte får information om henne. Hur lätt är det när han inte vill prata med mig och sen när jag väl berättar att hon ska till läkaren en dag så frågar han inte ens hur det gick..

När hon ska hem till mig igen så säger hennes pappa att det är så för henne att hon inte vill åka hem till mig. Men jag vet varför det är så för han förvirrar henne och försöker trycka in henne en massa saker. Inte undra på. Men fort hon ser mig så blir hon glad.:banana:
 
Sv: Barn som åker till andra föräldern varannan helg...

Jag har inte lagt mig i alls vad pappan har gjort med barnen. Jag har säkert kunnat ha åsikter (som jag hör att många har) att han borde gjort ditten eller datten. Men jag har inte lagt mig i. Jag har sällan frågat, det har liksom bara fått vara. Jag tror att det har gjrot dem trygga i att det är okej att vara med pappa, och det är bra grejer de gör oavsett.

Jag har en kompis som har haft otroliga problem med att få sin unge att vara hos pappan. Jag tror att det till största del är hennes fel. Hon bygger förväntningar på olika sätt. Och sen kan hon gnälla över att "men varför gjorde inte pappa si eller så". Inte konstigt att ungen tycker det är tråkigt att vara med pappan han får ju alltid höra att nå´t fel är det hela tiden.
 
Sv: Barn som åker till andra föräldern varannan helg...

Jag tycker du är otroligt duktig och gör precis som man ska,och som jag hoppas att jag skulle ha gjort om läget varit anorlunda.
Jag tycker ni ska stanna häromkring,av flera skäl men tänk tex varför ska ni behöva ha ett dyrare boende tex för att xet valt att flytta. Jag tänker kanske mest på om ni så småningom ska köpa hus eller gård.

Själv är jag hiskeligt glad att A äntligen blivit så stor att han själv bestämmer om umgänge och att han ringa om det skulle bli nåt knas. Men hittills har det gått superbra jag tänker hela tiden peppar peppar ta i trä iof men det är jag ju inte ensam om.
Sen blev det som jag önskade att han får köra nöjesracet och jag vardgen.Vi är ganska olika i våra talanger:D
De har tex hyrt Lamorghini och var i helgen i Manchester. USA resa är bokad samt en vecka på Irland.Sen shoppar de så sonen är fullständigt less på det och det är ju praktiskt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 414
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 537
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 245
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp