bara för att vara snäll...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hyacinth

Trådstartare
...och för att det är lite kul, lägger jag upp listan från PRV
med alla namn som i Sverige bärs av bägge könen.


"Denna lista visar namn som i Sverige bärs av både kvinnor och män. Sidan uppdateras vid behov. Senaste uppdateringen ägde rum 2006-02-14."

A
Abbas, Abdalla, Abdallah, Abdel, Abdi, Abdul, Abed, Adel, Ahmad, Ahmed, Aine, Akram, Ala, Alaa, Alem, Alex, Alexis, Ali, Amel, Amine, An, Andrea, Andrée, Ane, Angel, Anh, Ara, Ashraf, Aster, Aziz.

B
Bashir, Bennie, Benny, Bent, Berny, Billie, Binh, Bo, Bojan, Bonnie.

C
Cam, Camille, Carmen, Carol, Carry, Cay, Cecil, Chandra, Chang, Charlie, Chen, Chi, Chin, Ching, Choi, Chris, Christ, Chun, Chung, Cim, Clarence, Conni, Connie

D
Dahir, Dana, Dara, Deniz, Dilan, Dinh, Dominique, Dong, Dung.

E
Eddy, Eine, Eli, Elis, Elle, Ellis, Elmi, Enis, Eve.

F
Farah, Francis.

G
Gabriele, Gaby, Gene, Gerry, Gia, Gill, Gunne, Guy.

H
Hai, Hama, Hamdi, Han, Hani, Hang, Hanna, Hansi, Hao, Hardy, Hassan, Hedi, Hee, Helfrid, Helle, Hi, Hien, Hilde, Hoa, Hoang, Hol, Hong, Hua, Hue, Hyun.

I
Ilja, Iman, Ingar, Inge, Ingel, Ingert, Isa, Issa.

J
Jabbar, Jackie, Jae, Jalal, Jama, Jamal, Jamie, Jamil, Jasmin, Jean, Jesus, Jian, Jin, Jo, Joan, Jona, Joy, Jun, Juno, Justin, Juul.

K
Ka, Kai, Kaino, Kam, Kamel, Kari, Karol, Kay, Kelly, Kerry, Key, Ki, Kid, Kien, Kim, Kin, Knif, Kit, Krishna, Kwan, Kyung.

L
La, Latif, Le, Lee, Leslie, Li, Lindy, Liss, Lo, Lois, Loris, Louis, Love, Lykke.

M
Mahamed, Mahdi, Majed, Malak, Marian, Marin, Marjan, Melek, Michele, Michell, Mika, Min, Ming, Minh, Mio, Mohamoud, Mohamud, Monir, Moon, Myung.

N
Naji, Nam, Nariman, Nasim, Nenne, Nermin, Nicola, Niki, Nikki, Niss, Noor, Nor, Nour, Nur.

O
Onny.

P
Pat, Patrice, Pell, Pi, Ping.

Q
Quan.

R
Raine, Raine, Raja, Rani, Raza, Rayan, Rene, René, Renée, Robin, Rode, Rosario.

S
Sabah, Safa, Salam, Salem, Sali, Salim, San, Sandy, Sang, Sanny, Sascha, Sasha, Serny, Shadi, Shahin, Si, Sin, Sol, Soo, Suad, Sun, Sung.

T
Tam, Terry, Thorild, Tien, Ting, Tintin, To, Toni, Tonie, Tonnie, Torild, Tu.

V, W
Wah, Wai, Valdis, Valentine, Vallis, Wallis, Wei, Wen, Wing

X
Xuan.

Y
Yan, Yi, Yin, Ying, Yong, Yoon, Young, Yu, Yun, Yvon.

Z
Zaid, Zana, Zerny.



------------------------------------------------------------------

Det kan ju var bra att ha i jakten på könsneutralitet.:)

Har dock för mig att det kan finnas vissa problem med namnet Tintin,
så det går jag inte i god för.
 
Sv: bara för att vara snäll...

Vill lägga till My.

Såg nämligen igår en artikel i nån kvällsblaska om en familj med trillingpojkar där en av dem hette My.
 
Sv: bara för att vara snäll...

*KL*
Finns inte män i en lite by i Dalarna eller nåt sånt som heter Annika? :D Tycker det låter jättekonstigt kanske var det ett skämt, men jag har för mig att det var seriöst...:confused:
 
Sv: bara för att vara snäll...

Jodå, fast egentligen tror jag att det är en form av mellan- eller efternamn. Och det är ett gårdsnamn. Alltså heter man Annika, så kommer man från Annika-gården.
 
Sv: bara för att vara snäll...

Jag började tänka på alla franska namnkombinationer när jag läste listan, marie-pierre osv.



Tintin= snubblade in i en knasig diskussion på annat forum där det hävdades att innehavarna av rättigheterna till Tintin-böckerna försökt (lyckats?) ta patent på namnet. Huruvida det är sant eller ej vet jag inte.


Nu sitter jag och klurar på om jag skulle kunna tänka mig något av namnen ovan. Jag är lite tveksam, måste jag säga.
 
Sv: bara för att vara snäll...

och Linda måste läggas till!

Kommer inte ihåg vilket men i något svenskt band finns det en kille med det namnet.
 
Sv: bara för att vara snäll...

:rofl: okej, känns tryggt på nåt sätt att veta det.. :rofl:
 
Sv: bara för att vara snäll...

Jag heter defintivt Tim och det står inte på listan, och jag vet flera manliga "Maria" - så den verkar inte stämma?
 
Sv: bara för att vara snäll...

Ja den där listan är nog fel, för det finns 17 män som heter Barbro, och sju av dem har det som tilltalsnamn... Det finns namnsök på scb's hemsida...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp