escade

Trådstartare
Har precis fått hem hästen från djursjukhuset med ett stort bandage på benet (sparkskada). Skall byta detta var 3:e dag, inga problem tyckte jag. Skulle dock köpa nya oelastiska gaslindor på apoteket men de har utgått ur sortimentet! Hur gör man nu? De hade ingen ersättningsvara heller. Jag vill ju inte linda med en elastisk linda, får ju inte riskera att det blir för hårt. Har någon förslag på ett likvärdigt alternativ?

Sv: Bandage

Om du polstrar med bomull under lindorna då? Då bör det inte bli för hårt.

Jag har köpt oelastisk gasbinda på ica (eller möjligtvis coop) så kolla där!

Tack för alla svar!

Jag ska ha ett tjockt lager bomull, men vill ändå inte linda med elastisk linda eftersom att hon är "helt stillastående", vill inte riskera något...

Men jag såg nu att de säljer gaslindor på hööks, så det ordnar sig! :)

Liknande trådar

L
Hästvård Min häst trampande på en spik för sju veckor sedan. Den gick in LÅNGT (troligtvis 2-3 cm) och den hann sitta där nästan ett dygn innan...
2
Svar
28
· Visningar
4 504
Senast: richter
·
Hästvård Har som säkert många läst hållt på med en segdragen hovböldshistoria på min hingst. Om vi tar det från början så hade vi först en dag en...
Svar
9
· Visningar
1 864
Senast: flashlight
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 864
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka