Baggen softbelt (el annat hundförarbälte) + barnvagn? Någon som provat?

ako

Trådstartare
Tja, ungefär som rubriken lyder. Jag har ju två hundar och sedan en månad även en bäbis :love: . I den bästa av världar hade jag såklart haft 110 % koll på hundarna i alla lägen, ment tyvärr har jag inte det om det dyker upp vilt e d, och därför har jag dem inte lösa på promenad (däremot får de springa lösa i stor trädgård, och även när jag jobbar aktivt med dem) . Två koppel o barnvagn FUNKAR, men jag undrar om ett hundförarbälte skulle vara ett smidigare alternativ vid långpromenader.

Kan man förresten ha två hundar i bältena?

Tacksam för svar :).

Sv: Baggen softbelt (el annat hundförarbälte) + barnvagn? Någon som provat?

Stort grattis till bäbis :love:

Det funkar bra med två hundar i bältet (har jag sett på baggens hemsida att det förekommer).
Jag har också funderingar om bältet, så bra att du ställde fråga :)
På hemsidan så rekomenderar de att hundarna ska gå före ?

Hoppas du får många svar!

Knyt fast kopplen i vagnen så får du gratis draghjälp ( obs skämtet ) :D

Jag har använt hundförarbälte + två hundar många gånger och det har gått bra..

Kan du ha din lilla knodd i bärsele ?
Det måste ju ändå vara det ultimata vid längre promenader när man är ensam med både hund och bebis..

Du kan ha två hundar i baggens bälte, jag har gått med upp till sex hundar och det har fungerat jättebra. Har du hundar som drar mycket i kopplet? Drar de inte finns det nämligen billigare alternativ än baggen även om baggen har bäst stötdämpning. Limex har ett bra bälte till hundar som går bra i koppel.

KL. Tack för alla svar :)!!

Limex ska jag kolla, de går fint i koppel. Har t o m funderat på om FÖR bra stötdämpning omvänt kan resultera i hundar som börjar dra då det tar "mjukstopp". Min lilla cocker var tidigare dragig, och det vill man ju helst inte få tillbaka. På Baggens hemsida står det ju att de ska gå före en. Måste de gå mycket före? Då kanske det blir jobbigt med vagnen, om de måste fram så de t o m kommer framför den?

Calazirya: Jaa! Draghjälp verkar lysande ;). Jag förstår att du redan tränar Zaga :)! Skämt åsido, bärsele funkar ju oxå, men än så länge när han är så liten och sitter med huvudet in mot mig känns det som idén luft och sol på bäbis går förlorad då. Men det är absolut praktiskt (å så har vi ju köpt så tjusig vagn precis ;), vet inte om du såg det inne på "Förälder"). Tack o hej så länge!

Senast ändrad:

Tio små tecken, dubbelpost.

Går de superfint i koppel så är ju jaktkoppel också ett alternativ, det är bara vanliga koppel med hakar i båda ändor och en ring 1/3 in så man spänner kopplet runt magen, ingen stötdämpning alls men funkar fint som handsfree.

*springer genast till Förälder och spanar in akos vagn*

Nej men Limex har ett OK hundförarbälte som duger gott till det du är ute efter, det är hyffsat billigt också vill jag minnas.

Kanske oxå är något att kika på :).
Just nu ska jag utforska Limex till att börja med...

Ha, ha :)! Jag kluddrade lite om den på slutet i den lååånga barnvagnstråden

OT:

Den var faktiskt riktigt snygg, trots att det är en fyrhjuling ;)

Ja visst är den ;).

Japp, jag gillar ju inte klumpiga stora fyrhjulingar men den där har ju som UJ ledade framhjul som även är låsbara.

Jag tror det kommer bli en fröjd för dig att promenera nu ;)

Slut på OT..

Liknande trådar

Övr. Hund Finns väl fler än jag som bor på landet? Hur hålls era och grannarnas hundar? Mina hundar kan inte gå lösa så de finns antingen på den...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: zally
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka