Bärsjal för otryggt barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fnyfniken

Hej alla!

Jag fattar mig kort då jag kör pekfingervalsen:
Min son, 6 veckor, kommer mest bara till ro på mitt bröst/axel. Vill inte sitta i babybjörn-sele eller ligga i vagn/sitter, och vaknar efter 5 minuter då jag lagt ner honom.

Kan inget om bärsjalar men finns det någon variant där han kan ligga så och jag har händerna fria? Jag får nämligen inget gjort (svälter).

Fny + son
 
Sv: Bärsjal för otryggt barn

En trikåsjal skulle nog vara suveränt för er! Det finns många olika sorter och märken, men de skiljer inte så jättemycket faktiskt!
Om du går in på här så kan du läsa om vad andra har att säga om de olika sorternas sjalar och hur man knyter!
Lycka till!
 
Sv: Bärsjal för otryggt barn

jag hade en mobywrap jag med (som havreflinga) till min dotter, man kan ha dem liggandes med samma knytning men min ville vara upprätt (kolik) hon kunde sova upp till 5-6 timmar så... vi höll på att bli vansinniga inna vi skaffade vår...
 
Sv: Bärsjal för otryggt barn

Till just det du beskriver skulle jag nästan satsa på en tricotti, den är snabbare att slänga på hemma och smidig att lägga barnet i. En lång trikåsjal (tex moby wrap eller sino mfl) som man knyter är också toppen, särskilt för långa sträckor och den är säkrare om man tex jobbar i trädgården och böjer sig framåt en del, men för snabbt hemmabruk är tricottin oslagbar tycker jag.
http://www.stellaris.se/webshop/tri...ge=se&osCsid=6147b7bd3807784689de9666f0761d53
 
Sv: Bärsjal för otryggt barn

Hej igen, alla!

Nu är händerna fria då pappan bär honom. Puh! :smirk:

Tack för alla tips, bilder och länkar! Det verkar väl vara en trikåsjal jag ska ha. Underbart att det finns hjälp för sådant här. Han har även lite problem med gaser (skulle inte kalla det kolik) så han vill gärna vara upprätt, samt vara med. Han verkar så rädd när han vaknar och ingen är där. Sen har han inte oförskämdheten (skämt) att börja skrika heller, utan ligger tysk och fladdrar med armarna och ser rädd ut. Det skär ju i ett modershjärta.

Jag har fått kontaktinfo till en tjej som ska lära mig att knyta samt kan sälja en passande sjal, så snart är det löst! Underbart!

Återigen, tack alla för era svar!

Fny
 
Sv: Bärsjal för otryggt barn

Sen har han inte oförskämdheten (skämt) att börja skrika heller, utan ligger tysk och fladdrar med armarna och ser rädd ut. Det skär ju i ett modershjärta.

Jag förstår det! Lilla snuttungen!:love:

Jag tyckte det var lite jobbigt i början när vår lilleman ville vara nära någon precis HELA TIDEN. Jag var inte beredd på det. Men det visade sig vara en ganska kort period, bara två månader, och det kan man ju "bjuda" på. Jag tror det är viktigt att de kan känna att det inte finns någon som helst risk att de ska bli övergivna.

Lilleman är nu fem månader och kan sitta/ligga utan att se någon, kortare stunder. Men jag försöker ändå finnas nära så mycket som möjligt. Och nu är det nog ibland jag som längtar mest.:love: :crazy: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 281
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 425
Senast: hastflicka
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 916
Senast: Barrel
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 287
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp