Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: bärsele

Snurrfian skrev:
Hejja hejja! :D Men det går fort att sy sedan!! Och så blir man beroende och syr fler och fler... Idags läget har jag fyra ringsjalar... Fast en är inte riktigt färdig sydd.... :angel:

jag köpte 6 par :o ... jag menar frakten tar ju ändå ett tag ochsåhade jag tänkt sy åt min syster och hennes sambo med (fyndade tyg på IKEA)
 
Sv: bärsele

Ang detta med definition sjal/sele, för folk som inte stoppat näsan så djupt i sjalvärlden så finns det väl två sorter - bärdon man knyter själv (sjal) vs. bärdon med färdiga band (sele). Jag har precis köpt en bärpåse för snabbärande men det är ju en sjal fast det inte är nåt att knyta... Knepigt. Huvudsaken är väl som du skriver, funktionen. Dock har jag märkt att folk kan dra åt sig öronen om man börjar prata om sjal i stället för bärsele. Vissa kompisar har börjat himla med ögonen och pika mig när jag sa att jag köpt en sjal. Väldigt förvånande att folk uppfattar babybjörnselen och sjal som så olika när det är precis samma koncept, man bär sitt barn. (Kan tillägga att alla ändrade åsikt och tyckte det såg mysigt ut med sjal när de väl såg mig bära dottern i den...)
 
Sv: bärsele

Man blir klart imponerad av marknadsförarna på Babybjörn, där pratar vi om människor som är skickliga på sitt jobb!

Ja många tycker att det ver kar "flummigt" med sjal, men de flesta ändrar sig efter att ha provat eller sett någon på nära håll... Och som sagt en Mei tai har "folk" lättare att ta till sig än fem meter tyg...
Jag är inte så särskilt "på" folk om hur underbart det är med sjal om de är negativa, utan konstatera mest att för mig har det varit guld värt! Och så mycket enklare det är att göra ärenden med lite större barn...
Sen kan det vara lite så att de som började med sjal i sverige ofta kunde räknas till lite "hippie" sammanhang, medans man i dagsläget inte kan indela sjalbärare på sånt sätt.
Enligt en del tidningar är det ju den nya "inne grejen", så helt plötsligt är man hipp! ;) Jag som alltid har legat flera år efter alla andra... :D
 
Sv: bärsele

mino skrev:
Vissa kompisar har börjat himla med ögonen och pika mig när jag sa att jag köpt en sjal. Väldigt förvånande att folk uppfattar babybjörnselen och sjal som så olika när det är precis samma koncept, man bär sitt barn. (Kan tillägga att alla ändrade åsikt och tyckte det såg mysigt ut med sjal när de väl såg mig bära dottern i den...)

Visst är det lustigt! Man uppfattas (av en del) som flummig, bohemisk och udda ifall man har sjal.

Vi använder dessutom tygblöjor, har vår bebis nära oss mycket och låter honom vara utan blöja ibland! Det fanns tydligen ett färdigt fack för sånna som oss.;) Det enda som inte passar in i bilden är att vi har andningslarm.
 
Sv: bärsele

Må vara att Babybjörn-folket är bra, men jag gillade den också. Den var kanonbra tyckte jag då. Och skulle vi skaffa en ny liten en så vete tusan om jag inte velat haft en igen. Just det enkla och snabba gillade jag. Den var lätt att få på på en gång. Samt att barnet satt stadigt där det skulle på en gång. Funkade bra hemma och kanonbra under vinterjackan på hundpromenaderna. Alla bäranordningar har sina fördelar. Bar omkring på min 2åring i dag i ringsjalen och det fungerade utmärkt. Satt jättebra, men jag känner att hon gått upp i vikt. (Jo, det var ett tag sen jag bar en längre stund i sjal)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 579
Senast: turbofling
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp