Badkläder för gravida

M

Mariell

Å, jag har beslutsångest, hjälp mig att bestämma mig, snälla! Jag kommer att vara höggravid i sommar (BF i början av september) och jag älskar att bada. Alltså behöver jag köpa badkläder av något slag, för min vanliga bikini kommer jag nog inte i så länge till. (Man har ju, hrm, blivit lite tjockare om rumpan också:o ). så, vad skulle ni ha valt, eller vad tänker ni välja:

- mammabaddräkt
- vanlig bikini i lite större storlek
- bikini där överdelen ser ut som ett linne som går ner över magen en bit.


Mitt andra problem är att att jag bara är i v 18 och inte vet hur stora brösten tänker bli. Men man måste ju snart köpa badkläder - av någon anledning brukar jag alltid behöva köpa i juli och då finns det ju ingenting i affärerna.
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag badar inte och så ska jag föda i maj så jag har inga sånna problem=)

Men vad man vill ha beror väl lite på om man vill visa magen eller inte.

Sen så ska man inte ligga å sola i gassande solsken så bebisen kokar där inne. så tänk på att hålla dig i skuggan.

Är man osäker på hur mycket brösten växer är det kanske smartast att köpa trekantsbikiniöverdel om man nu väljer bikini.
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag har kört på mammabaddräkt båda mina ungar... ;) Underbart att svalka sig i sjön när det är varmt! Men man ska ju som sagt inte ligga i solen allt för mycket....
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag hade tänkt att bada under min graviditet... Men så blev det inte...:cry: hade ingen att bada med...

Jag tänkte iallafall köpt mig en stadig bikini och sen haft ett par badshorts till. Men det blev som sagt aldrig av
 
Sv: Badkläder för gravida

Men vad man vill ha beror väl lite på om man vill visa magen eller inte.

Precis och det vet man ju inte riktigt. Jag kanske blir full av bristningar. Det är et väldigt ytligt problem, jag vet, men man vill ju känna sig bekväm på stranden. förresten är det kanske bättre ur solskyddssynpunkt också att täcka magen lite.


Sen så ska man inte ligga å sola i gassande solsken så bebisen kokar där inne. så tänk på att hålla dig i skuggan.

Ingen risk. Jag är en blekfis som inte tål solen särskilt bra och gillar skuggan bäst. (slutade sola för massor med år sen när jag tillsist insåg att det inte gjorde nån skillnad. Jag blev inte brun i alla fall:D ). Men jag älskar att bada i havet:love:
 
Sv: Badkläder för gravida

Är man osäker på hur mycket brösten växer är det kanske smartast att köpa trekantsbikiniöverdel om man nu väljer bikini.

Trekantsbikini är väl inte jättebra om brösten blir stora och behöver stöd?
 
Sv: Badkläder för gravida

jag har kört på min vanliga bikini båda gångerna...
första graviditeten badade jag 2 dagar innan förlossningen på lillsyrrans födelsedag (var övertydag om att jag skulle gå över tiden) och då lånade jag en bikiniöverdel av lillsyrran och pappas badshorts... :D
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag tänkte ha sånnadär långa badshorts... och det hade jag nog behövt.. för jag har fått många tjusiga bristningar på höfter och lår-.... :smirk:
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag badade i en stadig bikini.
Första barnet är fött i sep den varma sommaren -91.
Och vi bodde precis vid sjön det året.
Jag badade massor.
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag var höggravid förra sommaren - den varmaste i mannaminne :D . (födde 27/7).

Letade fram en gammal baddräkt som var lite "slapp" i resåren från förr och den krängde jag på mig. Kanske inte värsta trendfaktorn på den, men jag kände mig helt bekväm (den var svart).
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag köpte en bikini i en storlek större när jag var gravid.

Men jag kunde faktiskt ha min vanliga bikini också, om jag satte en hårsnodd i bikiniöverdelens knäppning, för den räckte inte hela vägen om längre :D
 
Sv: Badkläder för gravida

Trekantsbikini är väl inte jättebra om brösten blir stora och behöver stöd?

Nej men i dom kan brösten ha lite plats att växa i. i en bikini med bågar å grejer ramlar ju tuttarna ur om dom blir för stora. de va så jag tänkte.
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag tänkte ha sånnadär långa badshorts... och det hade jag nog behövt.. för jag har fått många tjusiga bristningar på höfter och lår-.... :smirk:

Skulle jag bada skulle de bli våtdräkt. Har massor av bristningar på vaderna, baksidan av låren och ljumskarna. magen har klarat sig ganska bra hittills. Nä de är verkligen inget man gärna visar upp. =(
 
Sv: Badkläder för gravida

Nej men i dom kan brösten ha lite plats att växa i. i en bikini med bågar å grejer ramlar ju tuttarna ur om dom blir för stora. de va så jag tänkte.

Fast i en trekantsbh ser man ut som en "silikonbrud" istället när brösten bullar ut på sidorna. Ha ha, jag höll på att skratta ihjäl mig :rofl: när jag häromveckan skulle testa min "nya" bikini som jag köpte förra året (vilken är en trekantsbh). Trosan passade men i Bh:n såg jag som sagt var ut som en porrbrud eller silikonbrud (med stor mage :D ). Tur man beräknar trycka ut bebben i månadsskiftet juni/juli. Då hinner jag säkert inte vilja bada, fast nackdelen är ju att det kanske inte är så bra att bada första tiden efter att man fött, jag får hoppas på en regnig sommar ;) (fast det vill man ju inte heller :crazy: )
 
Sv: Badkläder för gravida

haha okej. äh man får bada näck helt enkelt=)

Jag vet ju inte hur olika det är men mina tuttar växte på en gång. å så har dom hållt sig på samma storlek sen dess. så efter ett par veckor in i graviditeten va de avklarat redan. Ont gjorde de å alla bhar blev för små å klämde=/ fast det gjorde ondare att vara utan...
 
Sv: Badkläder för gravida

Det var ett bra förslag!

Lite växte nog mina också till att börja med, men det var nog runt mitten av grav (minns ej exakt) som jag fick köpa en storlek större på BH:n (hade C innan och nu D). Nu börjar jag fundera på det där med amningsbh. Risken är väl ganska stor att brösten växer lite till när man får mjölk i :eek:. BHna finns ju inte i större storlek än D, inte på Lindex i alla fall. Suck, hur gör man då! De är kanske rymligare än vanliga BHar :) ... Eller får man väl gå till specialbutiker (som vi har så himla många av i min lilla stad).
 
Sv: Badkläder för gravida

meningen är att ammningsbehåar ska vara lite större i storlekarna. Jag har åxå D.

www.pippilotta.se finns det stora storlekar och billigt!
 
Sv: Badkläder för gravida

Jag kunde använda min vanliga baddräkt när jag gick på "simmis" med tjejerna samtidigt som jag var gravid med Allan. Jag fick sluta gå på simmis en månad innan han föddes pga mina :devil: foglossningar (kunde inte röra mig alls efter det), men fram tills dess fick jag plats i min vanliga baddräkt, som sagt. TROTS min gigantiska mage :rofl:
 
Sv: Badkläder för gravida

Tur att baddräkter är stretchiga:D . Sådär kanske jag också kommer att se ut i sommar, det ska bli spännande att se i vilket fall som helst.

Om tutt-diskussionen: Min bröst växte lite i början men jag kan fortfarande ha min vanliga bh:ar, det är lite trångt bara. Så jag väntar på att det kommer komma en omgång till när de växer, och då vet jag ju inte riktigt hur stora de kommer att bli. min nuvarande bikini har trekantstopp och jag är rädd att den inte kommer att kunna ge mycket stöd.

Svåra beslut det här. Jag tror att det kanske får bli en sån här

Jag måste ändå köpa en ny eftersom jag vet att jag inte kommer att komma i min vanliga...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 365
Senast: MM
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 844
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 913
Senast: Freyja_bus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 168
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp