avvänjning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare esparenza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 678
E

esparenza

hur gör ni när ni börjar avvänja dom, gör ni de steg vis eller allt på en gång hört massa som gjort olika.. Vill näemerligen börja småsätta igång mitt sto å dom första gångerna har vi haft med oss fölet men de är lite jobbit att jag måste ha med någon jämt..

Sv: avvänjning

Finns det inte fler hästar i hagen som fölet kan vara hos när du tar ut stoet?
Vi har ett sto med föl fött 22 maj och en treårig valack tillsammans och sedan augusti har vi tagit ut stoet ett par gånger i veckan, i början bara 10 minuter nu upp till två timmar. Det fungerar utmärkt.
Vi kommer flytta fölet i januari/februari.

Sv: avvänjning

jo dom går med ett sto och ett föl till. Jag funderade på att göra som du jag med, men lev lite tveksam om hon skulle bli helt förtvivlad, för dom (fölen och de andra stot) har inte blivit riktigt super bra komisar än för vi släppte nästan precis ihop dom. Men jag ska helt klart prova å göra så nu iaf :D tack tack

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
753
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka