Att lämna tillbaka en vara-långt, behöver svar!

Ha ha! Kollade inte datum! Vem skakade liv i den? Jag bara fick syn på rubriken! Var inte inne och letade i arkiven!
Det var du :D

Jag gissar att den kanske fanns bland rekommenderade trådar. De väljs ut av google. Jag har trott att rek trådar är samma för alla, men antagligen är det inte så. Google såg något i den tråden som är gemensamt med något du googlat.
 
Det var du :D

Jag gissar att den kanske fanns bland rekommenderade trådar. De väljs ut av google. Jag har trott att rek trådar är samma för alla, men antagligen är det inte så. Google såg något i den tråden som är gemensamt med något du googlat.
Då jag läser i gravidtrådarna får jag liknande trådar rekommenderade. Då jag läser relationstrådar på senior får jag upp trådar om otrohet och liknande. Lite hundtrådar dyker också upp. Så någon googlebot spionerar väl på oss och erbjuder sina tips.
 
Då jag läser i gravidtrådarna får jag liknande trådar rekommenderade. Då jag läser relationstrådar på senior får jag upp trådar om otrohet och liknande. Lite hundtrådar dyker också upp. Så någon googlebot spionerar väl på oss och erbjuder sina tips.
Japp, så är det säkert också. Att google går på liknande trådar.
 
Det var du :D

Jag gissar att den kanske fanns bland rekommenderade trådar. De väljs ut av google. Jag har trott att rek trådar är samma för alla, men antagligen är det inte så. Google såg något i den tråden som är gemensamt med något du googlat.
Usch så obehagligt - 1984 fast 2016 ....
Ska se upp i framtiden! Fast det blev ju rätt kul ... Relamera byxor m sitt 25 åriga barn 13 år senare med motiverigen att barnet är omyndigt! Ska testa m min son på 23! Fast byxorna är kanske lite små nu ...och några sammetsbyxor har han nog aldrig haft!
 
En av stalltjejerna (13 år) hade köpt ett par sådana där moderna lite vida sammetsbyxor. Hon ångrade sig dock och dagen efter gick hon tillbaka till butiken med byxorna. Hon hade kvittot med sig men lappen med prislapp hade ramlat loss från byxorna, dock hade hon själva lappen med sig. Byxorna var provade hemma en enda gång. Väl i butiken sa kassörskan att byxorna inte fick lämnas tillbaka eftersom de var använda.
Flickan:"jag har bara provat dem en gång."
Kassörskan: "jaha, i tre timmar eller!?"
Flickan:"nej."
Kassörskan hävdade iallafall att de var använda, "titta på vecken och märkena här-de är använda, de är ju uttöjda i baken!" Då påpekade både flickan och hennes båda kompisar att det faktiskt var samma veck och märken på de andra byxorna som låg framme på ett bord. Det blir ju såna märken när kläder ligger vikta länge. Men kassörskan blev bara mer upprörd och sa i spydig ton till flickans ena kompis "skulle DU vilja köpa ett par byxor som ser ut såhär?!" "Ja, men nu har jag ingen lust att köpa nåt alls här" sa hon då tillbaka.
Flickorna kom då till mig och frågade om råd och jag skickade min sambo för att följa med dem, tänkte att butikspersonalen uppfattade tjejerna som fjortisar, mycket möjligt men jag kan inte se att det skulle spela nån roll vem som är kunden. Iallafall, min sambo följer med tjejerna tillbaka till butiken. Kassörskan säger att det är slutpratat, det där med att byxorna är använda kunde man kanske haft överseende med om prislappen suttit kvar. Min sambo säger då att "hur många presenter har du fått där prislappen sitter kvar?" Hon blir då ännu argare och säger att de har den policyn på den butiken att man inte får lämna tillbaka kläder där inte prislappen sitter kvar. (Observera att prislappen inte direkt var fastsatt på nåt supersäkert sätt.) Arga fick de lämna butiken, med byxorna. Min sambos sista ord till kassörskan var att det verkade otroligt korkat att förlora tre kunder för ett par byxor som inte kostade tvåhundra ens. Till några andra kunder som stått och lyssnat sa han "bara så ni vet, här får man inte lämna tillbaka nåt."
Frågan är alltså, hade kassörskan rätt att neka flickan att lämna tillbaka byxorna? Kan det här med att prislappen inte sitter kvar göra att man inte får lämna tillbaka varan? Jag trodde att det fanns nåt som hette ångervecka men gäller det inte om inte prislappen sitter fast på plagget? Hon hade ju faktiskt lappen och kvittot med sig...
Man har rätt till reklamation enligt lag men ånger är inte lagstadgat och alltså helt upp till butiken. Finns tex inte i alla butiker
 
Såg nu att det var en gammal tråd
... Snudd på antik! :D

Men jag är nyfiken på hur byxorna faktiskt såg ut. Sammetsbyxor som var moderna för 13 år sen...

När tråden ändå är igång, jag frågar alltid om bytesrätt och sånt (ja, jag vet, det står på kvittot också, :p) och har uppenbarligen gjort det till en så stark vana att jag frågade om det var öppet köp på ett presentkort jag köpte :o :banghead: (det var det inte, för övrigt!)
 
... Snudd på antik! :D

Men jag är nyfiken på hur byxorna faktiskt såg ut. Sammetsbyxor som var moderna för 13 år sen...

När tråden ändå är igång, jag frågar alltid om bytesrätt och sånt (ja, jag vet, det står på kvittot också, :p) och har uppenbarligen gjort det till en så stark vana att jag frågade om det var öppet köp på ett presentkort jag köpte :o :banghead: (det var det inte, för övrigt!)
Kan det vara nåt sånt här: http://cdn2.cdnme.se/162288/6-3/byxor3_53283e6ce087c309fb6e81a7.jpg
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
39 928
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 280
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 326
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp