Att köpa ny häst.

Att köpa ny häst medför dubbla vardagliga kostnader vilket jag är medveten om. Är 20 år och har en tävlingshäst som jag efter många år och många andra hästar senare haft råd att köpa. Började med en oinriden 3 åring för 10000, sålde och tjänade lite pengar, köpte en bättre häst, sålde och tjänade lite pengar and now were here. Nu till min fråga, hur har folk (unga) råd att köpa nya (dyra!) hästar? Stöttande föräldrar? Lån?
Hopps någon kan hjälpa mig att svara!

Jag köpte min häst för egna ihopsparade pengar. Har fast jobb men inte världens mest välbetalda. Men betalar alla kostnader för hästen själv. Har haft hästenn väldigt förmånligt installad hos en vän, nu är hästen på tillridning och installad på ett annat ställe så det kommer nog att kännas i plånboken tyvärr..
 
Att köpa ny häst medför dubbla vardagliga kostnader vilket jag är medveten om. Är 20 år och har en tävlingshäst som jag efter många år och många andra hästar senare haft råd att köpa. Började med en oinriden 3 åring för 10000, sålde och tjänade lite pengar, köpte en bättre häst, sålde och tjänade lite pengar and now were here. Nu till min fråga, hur har folk (unga) råd att köpa nya (dyra!) hästar? Stöttande föräldrar? Lån?
Hopps någon kan hjälpa mig att svara!
På samma sätt som folk som har råd med nya dyra bilar..eller allt annat som är dyrt. Antingen tar man lån eller så har man fått pengar av någon anledning.

Dock så är det väldigt många vet jag som köper unghästar ev lite svåra hästar men som har potential och får en bra tävlingshäst på det sättet. Krävs ju dock att man kan utbilda hästen rätt.
 
Sparpengarna bekostade första hästen, som fick tas bort efter tre år.

Nuvarade (mycket dyrare hästen) finansierades till största delen av ett lån som löstes efter 3 månader.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 728
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 751
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 774
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 655
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp