Att handla alla saker som behövs..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Tycker inte att du ska behova forklara varfor du valjer att inte amma, det ar enbart ditt beslut! Det ar sa typiskt svenskt att alla ska vara sa himla snabba med att domma andra for att man valjer att ga en annan vag eller gora nat som inte ar det traditionella.
Jag tror att ett barn med en glad mamma som inte ammar, kommer att ma mycket battre an ett barn vars mamma forsoker amma och tycker att det ar obehagligt och darav mar daligt av det. Ett barn med en lycklig mamma kommer bli mer trygg an ett med en olycklig helt enkelt.
Sa sta pa dig!
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

plura skrev:
Men är det inte jobbigt att pumpa? Jag minns att jag gjorde det en gång pga att jag skulle opereras och då var den lille inte gammal. Och det var jätte jobbigt, kände mig som en ko och inte kom det ut mycket heller:smirk: så jag fick hålla på en långstund för några droppar ......men jag kanske inte hade rätta tekniken???

Det där är så olika, för min del så gick det plättlätt att pumpa ut.
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Vad var det du läste på FASS? Jag har tyvärr inte namnet på dom olika, glömde bort att skriva ner dom sist jag var där. Visserligen ska jag dit igen snart, men jag läser gärna hemma ändå.. Min BM har inte berättat om några extrema eller konstiga biverkningar dock, men nyfiken blev jag nu :p
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

gluemonkey skrev:
Tycker inte att du ska behova forklara varfor du valjer att inte amma, det ar enbart ditt beslut! Det ar sa typiskt svenskt att alla ska vara sa himla snabba med att domma andra for att man valjer att ga en annan vag eller gora nat som inte ar det traditionella.
Jag tror att ett barn med en glad mamma som inte ammar, kommer att ma mycket battre an ett barn vars mamma forsoker amma och tycker att det ar obehagligt och darav mar daligt av det. Ett barn med en lycklig mamma kommer bli mer trygg an ett med en olycklig helt enkelt.
Sa sta pa dig!

En mamma med ett spädbarn på intensiven med en infektion som kunde ha undvikits om den fått råmjölk är knappast någon lycklig mamma.

Sluta dalta med mammorna :mad: Ingen kan tvinga någon att amma, men att förvägra sin bebis LIVSVIKTIG råmjölk, hur kan någon med sunt förnuft göra det? Kan du inte se att det är en STOR skillnad på att ge/inte ge spädis råmjölk på NÅGOT sätt, jämfört med att amma/inte amma i allmänhet?

Skulle någon av er göra likadant med era föl ??

Jag är läkare och blir mörkrädd över den här diskussionen. Råmjölken är livsviktig. Hur ansvarslös kan man vara som inte vill ge den till sitt barn, om den nu rinner ur brösten? Det borde inte få finnas någon valfrihet i den här frågan, mammor skulle behöva ge sin råmjölk till bebisarna hur mkt de än tänker lägga ned amningen sedan.

Kör ni era barn obältade i bilen också för att ni blir gladare då ?
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Sjalvklart sa vet jag att det finns oandligt med fordelar med att amma sitt barn (jag planerar sjalv att amma mitt barn nar denne fods i november :) ) Det var inte detta jag ifragasatte, utan att hon var tvungen att forklara sig/forsvara sitt val har. Ar saker pa att barnmorskan redan informerat om alla fordelar.
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

jag minns tyvärr inte namnet på pillret men jag minns att det var medicin mot parkinsons sjukdom :eek: och att det var en massa biverkningar...... eftersom jag är så känslig mot piller så valde jag sina mjölken själv och det gick faktiskt jättelätt.... du kan ju alltid ge mjölk första dagarna och SEN ta piller.... den sorten jag fick recept på fick man inte amma med.... som silverkedjan skriver så är ju första mjölken jätteviktig... även om det bara är några teskedar så.....
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

gluemonkey skrev:
Sjalvklart sa vet jag att det finns oandligt med fordelar med att amma sitt barn (jag planerar sjalv att amma mitt barn nar denne fods i november :) ) Det var inte detta jag ifragasatte, utan att hon var tvungen att forklara sig/forsvara sitt val har. Ar saker pa att barnmorskan redan informerat om alla fordelar.

Goddag yxskaft?

Jag pratar inte om amning.
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Oopps, sorry, laste visst inte ordentligt, sa kan det ga nar man surfar Buke pa arbetstid..:angel:

men jag star fortfarande vid det jag skrev om att man inte ska behova sta till svars for sina val har. Dessutom brukar det ofta fungera battre att fa folk att lyssna om man ger support och hjalp snarare an att kalla folk ansvarslosa och puckade for att dom gor vissa val, eller det brukar i alla fall funka battre pa mig. Sorry om jag svamlar lite...
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Aah, då får jag ge mig till tåls till nästa besök då, och fråga efter namnet och komma ihåg att skriva ner det den här gången också.. :p

Som tur är så är jag väldigt okänslig för biverkningar. Tyvärr också för den positiva effekten av medicinerna också :crazy:
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Varför blir du så upphetsad och otrevlig för? Det hjälper absolut inte, och du underminerar din auktoritet som en läkare med mycket erfarenhet och som brukar hjälpa folk mycket här.

Ang diskussionen så fortsätter inte jag den på inrådan av moderator, men snälla lugna ner dig lite. Åtminstone i denna tråd.
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

BRA Bebben!
Stå på dig, ibland varken man vill eller kan amma.

Jag har 3 kusiner som aldrig blivit ammade, och dom har inte varit mer sjuka eller känsliga än andra barn som har ammats.
Vet däremot en tjej som har blivit ammad i ca 7 månader och denna lilla tjej är nästan jämt sjuk.
 
Sv: Att handla alla saker som behövs..

Eftersom tråden helt tappat ämnet (och jag tappat hoppet om en återgång till ämnet) så låser jag den här tråden.

/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Gravid med andra barnet som inte alls kommer ligga i samma storlek samma säsong som barn nr 1 (och helt ärligt så tror vi ju på att det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 195
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Albatross
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 424
Senast: miumiu
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 719
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp