Att hålla sig.

Sv: Att hålla sig.

Hur länge tycker ni att er hund kan hålla sig dagtid? Dvs, vid vilket antal timmar skyndar ni er hem om hunden är ensam, alt. pallrar ni er upp ur den varma soffan.

Jag har en mental femtimmarsgräns. Efter fem timmar vill jag rasta min hund, även om hon inte brukar se särskilt desperat ut. Eller vill och vill, om vädret ser ut som idag vill jag helst skicka ut husse.

Har som regel 4 h, och det hålls till 95 %

*kl*

Jag lämnar helst inte längre än 5timmar men "stressen" kommer först vid 6 timmar, då SKA jag vara hemma!

Har hänt nån enstaka gång att hon fått vara ensam längre än så också (8 timmar) och klarat sig men då har det berott på omständigheter jag inte kunnat påverka.

Samma här. Det jag undrar är om mina tikar jag haft varit extrema på nåt sätt, för dom har inte alltid velat kissa. Särskilt runt löptider.

Nuvarande tik 3 år kissar inte gärna på nya ställen. Åker vi på semester håller hon sig lätt 15 timmar. Då har jag varit ute med henne x antal gånger på promenader. Bajjar gör hon utan problem. Har lärt mig att inte stressa upp mig över detta, det hjälper lixom inte.

Däremot kan det vara illa irriterande när man är på promenad, ska åka iväg och har tider att passa och vet att man inte kommer hem på många timmar och hon vägrar att göra ifrån sig. Så då får hon ligga hemma och vänta och hålla sig. När jag kom hem sen, har hon inte bråttom ut (men det har jag!!)

Det håller jag inte med om. Jag tror min hund skulle HÅLLA SIG 8 timmar om hon var tvungen dagtid, men

Förstår inte riktigt hur du menar, det är samma blåsa dag som natt. Det som styr hur fort den blir full är t ex hundens stressnivå (stress minskar urinmängden) och hur mycket den dricker. Det i sin tur är anpassat till när på dygnet hunden är aktiv. Och det i sin tur hänger ihop med hur ägarens dygnsrytm ser ut. Missförstå mig nu inte, jag försvarar inte att hunden ska behöva gå och hålla sig hela dagen.

kl

regnar det ute så skulle min hund nog kunna hålla sig i hela dagen typ. Jag får dra med henne ut men hon ligger nog hellre framför brasan.:)
Hon KAN hålla sig hur länge som hällst,vilket jag tror stora hundar är bättre på än små. skulle hon bli akut nödig går hon ut själv(vilket hänt när hon varit dålig i magen osv) Dock så drar jag ju med jycken ut när jag går ut Tex vid fodrig av hästar osv Inte alltid hon kissar men hon hinner aldrig bli nödig inne liksom.

Fast ni skriver ju om samma sak, jag tror Gabbi förutsatte att man sov på natten och var vaken på dagen.

Och i ditt första inlägg lät det inte som det spelade någon roll, hunden kunde hålla sig lika länge på dagen ( när den var vaken ) som på natten ( när den sov )

En misstolkning bara ;)

Senast ändrad:

Varning med hundar som håller sig hur länge som helst! En gång skulle jag vänta ut min hund som aldrig ville kissa. Det slutade med UVI :( Efter det var jag väldigt noga med det.

Kiss kiss och en gobit fungerade på henne för att få henne att kissa snabbare :angel:

Jag har nog 4, 5 eller 6 timmar mellan rastningarna på min hund.
Morgon, lunch, eftermiddags och kvällspromenad. Tiden mellan varierar alltid beroende på vad vi gör. Om vi är ute länge i ett sträck kan det gå längre efteråt, om han får vara själv får han vänta längre osv osv.
Men den mentala spärren ligger nog på 4 timmar för mig.

Jag kan tillägga att jag aldrig har sett Goliat vara desperat efter att gå ut.
Han klagar liksom aldrig utan finner sej i situationen.

jag brukar rasta var 3-4e timma.
Och även fast min hund inte verkar vilja gå ut så blir jag ändå lite "stressad" när det gått 3-4 timmar och drar med henne ut.
Fast har vi varit ute på en riktig långpromenad och hon sover så väcker jag henne inte utan väntar tills hon vaknar och går ut då.

När jag jobbar så är sista kvällskissen runt halv 10 och går ut kl 7 på morgonen.
På helgen brukar sista kissen bli runt.. 11 senast 12 om man bara är hemma och inte gör något, sen brukar hon väcka mig runt halv 9, så då går vi ut runt 9.
Ibland är hon trött och väcker mig inte förrens 10-11.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 055
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 650
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
5 725
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 157
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka