Att berätta för x-et om sin graviditet

Sv: Att berätta för x-et om sin graviditet

Jag var i exakt samma situation n'r jag v'ntade Stina, fast vi hade bara varit ex i knappt ett år. Och exet och jag hade försökt skaffa barn i två års tid men det blev (tack och lov så här i backspegeln) inget.

Jag funderade på hur jag skulle berätta, men "slapp undan" på ett, i mina ögon, hiskeligt vis. En kompis skickade ett mail till min gamla emailadress (som fanns hos exet) och frågade hur det gått på ultraljudet och om bebisen mådde bra... Hej hopp liksom...:cool: :o

Önskar jag kunnat berätta på ett "snällare" vis, för vi varinte heller osams, det var känslorna som tog slut. Fast han överlevde ju och skor fortfarande mina hästar, så han tog det väl inte alltför hårt..

Jenny
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 807
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
26 645
Senast: Andromedae
·
T
Relationer Jag vet inte varför jag skriver här, jag har inga vänner på det här forumet, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 963
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 125
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp